Aktywne Wpisy
buchajacy_rog +986
Dzień 92/92
Koniec! W końcu koniec! Po trzech miesiącach kończymy #grubyzaklad z @hdeck. Oficjalnie ogłaszam, że ja wygrałem, a @hdeck przegrał. Hańba mu!
Wyniki po 3 miesiącach:
@hdeck -22,6kg
@buchajacy_rog -28,7kg
Ale wiecie co? Tak naprawdę jestem w ciężkim szoku, że on wytrwał w tym zakładzie i tak zawzięcie walczył. Nie spodziewałem się tego po nim, także... Rywalu mój, gratuluję drugiego miejsca i znakomitych efektów ( ͡º ͜ʖ͡
Koniec! W końcu koniec! Po trzech miesiącach kończymy #grubyzaklad z @hdeck. Oficjalnie ogłaszam, że ja wygrałem, a @hdeck przegrał. Hańba mu!
Wyniki po 3 miesiącach:
@hdeck -22,6kg
@buchajacy_rog -28,7kg
Ale wiecie co? Tak naprawdę jestem w ciężkim szoku, że on wytrwał w tym zakładzie i tak zawzięcie walczył. Nie spodziewałem się tego po nim, także... Rywalu mój, gratuluję drugiego miejsca i znakomitych efektów ( ͡º ͜ʖ͡
luke-dolla7 +517
W celu ratowania dzietności rząd powinien wprowadzić nakaz rodzenia dzieci przez witaminki. Specjalnie powołany minister ds. dzietności na podstawie listy kobiet w wieku 18-35 lat sprawdzałby które już urodziły, a które jeszcze nie dopełniły obowiązku. Losowałby dla każdej ilość dzieci od 2 do 4, tak aby współczynnik dzietności przekraczał 2,1. Te, które miałyby partnerów - dostają miesiąc na dokonanie aktu prokreacji, te które partnera nie mają - są zapładniane przez samców rozpłodowych
Tytuł: Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej
Autor: Karol Trammer
Gatunek: reportaż
ISBN: 9788366232334
Wydawnictwo: Krytyka Polityczna
Liczba stron: 288
Ocena: ★★★★★★★☆☆☆
Reportaż opisujący upadek polskiej kolei w III RP.
Autor pokazuje jak wszystkie rządy w Polsce od upadku komuny sukcesywnie niszczyły i demontowały polską kolej. Trammer stawie tezę, że zarządzający PKP z premedytacją sabotowali polską sieć kolejową w celu uzasadnienia cięcia w sieci połączeń i likwidowania linii.
Autor przytacza wiele przykładów i taktyk. Najczęstszą jest zmiana rozkładu i usuwania połączeń w najbardziej potrzebnych porach (czyli rano i po 16) by zastąpić je takimi z których nikt nie będzie korzystać, co później jest używane do likwidacji całej linii (skoro nikt nią nie jeździ to po co ją utrzymywać). Inny przykład to puszczanie na lokalne linie dużych kosztownych składów zamiast tanich szynobusów (choć to raczej efekt ogólnego niedoinwestowania niż złej woli).
Jeszcze innym przykładami jest obcinanie lokalnych linii, których ludzie używali do dojazdów do miast przesiadkowych przez co niejednokrotnie po czasie i główniejsze linie zaczynały cierpieć na brak pasażerów, czy bezmyślne likwidowanie deficytowych odcinków co sprawiało, że przerywano cały ciąg komunikacyjny i nagle cała linii prowadziła donikąd.
Cała książka to jeden wielki wyrzut dla polskich polityków za brak jakiejkolwiek wizji rozwoju kolei i patrzenie na nią tylko przez pryzmat tabelek w excellu a nie funkcji jaką może pełnić dla lokalnych społeczności.
Z minusów. Brakowało mi jednak ciut głębszej analizy i refleksji. Owszem wiele obserwacji autora jest trafnych, ale też nie wydaje mi się by przy najlepszym zarządzaniu można było zachować poziom przewozów na kolei z PRL (co dla autora zdaje się być wzorem) gdy samochód był luksusem dziś jest dostępny właściwie dla każdego. Trammer potępią wszelkie cięcie połączeń, ale przecież cześć na pewno wynika ze światowych trendów jak migracja do miast, upadek dużego przemysłu. Te tematy pojawiają się książce, ale autor zwykle zbywa je jako coś co nie musi wpływać na kondycję kolei.
Mimo wszystko warto moim zdaniem przeczytać by wyrobić sobie zdanie.
Wpis dodany za pomocą tego skryptu
#bookmeter
Średnia ocena z Wykopu: ★★★★★★★★☆☆ (7.8 / 10) (8 recenzji)
Następne podsumowanie tagu: 2022-01-01 12:00 tag z historią podsumowań »
W abonamentach: www.legimi.pl
Kategoria książki: reportaż, literatura faktu, prasa
Liczba stron książki: 288
Ostatnie recenzje tej książki:
1\. 2021-03-01 - Użytkownik Magnolia-Fan ocenił na: ★★★★★★★★☆☆ (8.0 / 10) - Wpis »
2\. 2021-02-15 - Użytkownik p3sman ocenił na: ★★★★★★★★☆☆