Wpis z mikrobloga

Mógłby mi jakiś Mirek pomóc? Kompletnie nie znam się na tych sprawach, a też nie za bardzo mam gdzie się poradzić nim przedzwonię do samego Orange.

Otóż mój Internet stopniowo od jakiegoś czasu zwolnił. Właściwie już od początku założenia z rok czy tam 2 lata temu skakał jak szalony od 2mb/s do 25mb/s, więc stabilny to on chyba w ogóle nie jest, ale pobieranie na poziomie 4-7 mb/s (które występuje głównie na platformach typu steam czy origin, bo na stronkach waha się to od 1mb do 13mb mniej więcej) od jakichś kilku miesięcy, stale, bez zmian, przy pakiecie światłowodowym 300mb/s jest... dziwne? Z tego co pamiętam te mb/s przy pakietach są podane bodaj w jakiejś innej formie i potem samo faktyczne pobieranie w domu jest gdzieś na poziomie 25-30mb/s, ale pewny nie jestem.

Krótko mówiąc, czy takie działanie Internetu jest okej, czy dymają mnie na hajs za średnio działający Internet?
#orange #sieci #informatyka
  • 35
@darek-jg: Jeżeli chodzi o pakiet, to dają mi bodaj za jakieś 100 czy tam 110 zł właśnie ten światłowodowy net i telewizje. Musiałbym porównać z innymi opcjami, podobno najlepszą firmą od Internetu jest u mnie Koba, więc gdyby nie Orange, to może to?
@Masir: tak jak kolega @dktr napisał, przetestuj podłączając sie kablem do routera, dla pewności wyłącz na funbox wifi przyciskiem i odłącz pozostałe kable ethernet. Odpal stronę fast.com i podaj wynik. Wtedy będziemy ewnetualnie szukać rozwiązania Twojego problemu.
@Masir: Po wifi zaden operator nie gwarantuje parametrow poniewaz nie ma wplywu na zaklocenia, ilosc innych sieci w poblizu.
Jesli sprawdzisz po kablu i bedzie ok, sprawdz po wifi 5ghz, 2,4ghz ma tendencje do duzo nizszych predkosci, wiekszej podatnosci na zaklocenia, nie tylko od wifi.