Aktywne Wpisy
km00787 +164
To jest mocniejsze od afery z Lewandowską. Żona Kamila Stocha, Ewa, pokazuje jak można się bawić bez męża. Wczoraj nagrała szereg relacji, w których opowiada jak jakiś czas temu zafascynowało ją selfie młodego ukraińskiego przystojnego typka, a właściwie jego oczy. Było to na tyle silne, że zaczęła z nim pisywać na insta... Wydarzenia potoczyły się tak, że spotkała się z nim na Ukrainie.
Z resztą, obejrzyjcie sami jej intymne wywody z instagramowych
Z resztą, obejrzyjcie sami jej intymne wywody z instagramowych
owocliczi +782
Post o Von Levicki vel Chahmentzki spadł z rowerka, dzięki szanownej moderacji z Klanu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Frajerzy z MLM dbają o to, żeby ich bzdury nie wylazły na wierzch, no bo kto by chciał potem dołączyć do ekipy wyśmiewanej w necie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mechanizm wyparcia jest silny, ale ma swoje granice.
Jako, że odzew zrobił się ogromny NO TO SIĘ
Frajerzy z MLM dbają o to, żeby ich bzdury nie wylazły na wierzch, no bo kto by chciał potem dołączyć do ekipy wyśmiewanej w necie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mechanizm wyparcia jest silny, ale ma swoje granice.
Jako, że odzew zrobił się ogromny NO TO SIĘ
Ferrari 674: Samochód na 2022 będzie miał "zaskakującą" (i bardziej radykalną) oś przednią
Samochody z 2022 roku będą miały nieco inny rozkład obciążenia aerodynamicznego w porównaniu z samochodami z 2021 roku: przednia oś będzie wytwarzać mniejszą siłę docisku w porównaniu z dotychczasową erą hybrydową, kompensując w kierunku docisków generowanych przez tylne elementy aerodynamiczne. Jednak według inżynierów to powierzchnia podłogi (w tym dyfuzor) zrobi prawdziwą różnicę: nowe podwozie będzie w stanie wygenerować około 65% całkowitego obciążenia aerodynamicznego. - Stabilna dupa jak w czasach dmuchanego dyfuzora? Vettel zapewne dałby plusa w tym wpisie…
Ferrari 674: nowa (agresywna) konfiguracja nosa i pull-rod w przednim układzie zawieszenia
Ze względu na nowy Regulamin, sezon 2022 będzie rokiem technicznej świeżości. Zespoły miały okazję rozważyć gruntowny refresh konfiguracji zawieszenia testując ją zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak i na swoich symulatorach. Ferrari nie jest wyjątkiem. Włoski zespół pracuje nad swoim "Projektem 674" od jakiegoś czasu – jak twierdził Mattia Binotto,– inżynierowie mieli okazję przetestować wiele (jeśli nie wszystkie) rozwiązania przy użyciu przydzielonego czasu w tunelu aerodynamicznym. Wybrali najbardziej odważny dający potencjalnie największe korzyści.
Warto to dodać, bo myśląc o ferrari w kontekście radykalnych pomysłów każdy z nas ma mniejszą lub większą obawę, że one rodzą się na podstawie plam po espresso na obrusie czy tam innych bąbelkach w aperol spritz. Nie – w tym wypadku koncepcja jest podyktowana długą i żmudną pracą.
Ferrari przyjęło bardziej agresywny projekt nosa w swoim Projekcie 674 - w porównaniu do tego widzianego na manekinie FIA.
Decyzja wydaje się pewna, ale wciąż, ta wiedza to plotka z Formu1a.uno, Czy będzie to rozwiązanie w opozycji do innych zespołów? A może wszyscy planują podobne zmiany? Tylko tak na chłopski rozum, dlaczego? Czemu Binnoto nie szuka optimum w istniejących i wielokrotnie sprawdzonych rozwiązaniach a zmienia filozofie tak radykalnie? Już śpieszę z wyjaśnieniem:
- Jest to decyzja w dużej mierze podyktowana aerodynamiką: konfiguracja Pull-Rod pozwala na przekierowanie przepływu w kierunku dna samochodu i prosto do wlotów chłodzących, które również powinny być niższe, a wszystko to w połączeniu z bardziej zwartym tyłem dzięki chłodzącym "skrzelom" dozwolonym przez nowe przepisy. Jest to rozwiązanie zawieszenia makro, dyktowane „większym dobrem” Nawet jeżeli samo zawieszenie ma więcej minusów niż PUSH-ROD to w ostatecznym rozrachunku ma być korzystne dla całości jako koncepcji.
Konfiguracja przedniego zawieszenia Pull-Rod ma również inne zalety. Jest niżej pod względem rozkładu masy i wyważenia ze względu na umieszczenie wewnętrznych elementów zawieszenia w niższej pozycji, a tym samym obniżenie środka ciężkości samego samochodu.
**Oki, ale wiesz Raa_V, Gdyby to było takie magiczne to by wszyscy to robili od dawna. Pull-Rod zmniejszy skok w amortyzatorach nowych samochodów, będzie mniejszy zakres ustawień, sztywność, stabilność, przechyły! Czy może to zostać zrównoważone przez bardziej wydajny rozkład obciążenia?
- Chgw. Nie jestem Bogdan Saas by to przewidzieć.
Należy zadać sobie pytanie, czy wystarczająco mocno obniżając środek ciężkości samochodu, wpłynie pozytywne na zachowanie samochodu, co jest ważniejsze, czy nowa koncepcja oparta o dyfuzor po prostu nie zmienia układu priorytetów i zmieniła się hierarchia istotności.
Zarządzanie przednią osią będzie szczególnie ważne w sektorach o niskiej prędkości, gdzie ładunek będzie przesuwał się "do przodu", a samochody będą musiały być w stanie wykorzystać krawężniki, aby uzyskać cenny czas okrążenia. (tu przewagę ma Push-rod z większym, stabilniejszym skokiem)
Wręcz przeciwnie, przy wyższych prędkościach – przy naturalnym odpychaniu ładunku do tyłu – stabilność tyłu stanie się największym wymogiem w nowych samochodach. Przód będzie miał mniejsze znaczenie.
Na pewno istnieją pewne wyraźne priorytety, które samochody na 2022 r. będą musiały osiągnąć** Takie jak wyżej wspomniany rozkład obciążenia i wydajny system amortyzacji.
Już w 2012 roku Pat Fry opisał konfigurację przedniego zawieszenia Pull-Rod jako "pewną przewagę aerodynamiczną, ale także przewagę pod względem rozkładu masy".
Tym optymistycznym akcentem zostawiam Was z pytaniem. Czy to może być strzał w dziesiątkę? Czy może to być coś co robi różnice jak np. wspomniany wcześniej podwójny dyfuzor? A może Ferrari idzie za bardzo ostro na wielu frontach? Za dużo rzeczy może się nie udać?
Źródło. https://scuderiafans.com/how-the-ferrari-2022-will-change-all-the-rumors-about-674-project/ https://www.formu1a.uno/ferrari-674-2022-ce-una-sorpresa-allanteriore/ https://www.sportskeeda.com/f1/pullrod-vs-pushrod-suspension-which-is-preferred
https://it.motorsport.com/f1/news/f1-ferrari-superato-il-crash-test-frontale-omologato-il-telaio-2022/7014439/
reddit, twiter, zbiór różnych z stycznia 2022.
#f1 #f1pro #ferrari
Wygląda na to, że pull rod wraca do łask z nowymi oponami i większa ilość zespołów będzie jeździć w takiej konfiguracji zawieszenia.
CU „Będzie składać się z jednostki endotermicznej z innowacyjną konstrukcją komory spalania, zdefiniowaną na podstawie nowych specyfikacji paliwa, które zawierają 10% etanolu. Byłaby to uzasadniona ewolucja koncepcji „superszybkiego” z komorą wstępnego spalania, aby przyspieszyć czas propagacji płomienia, optymalizując spalanie powietrza"
to te 40KM mercdesa z Brazyli to będzie z 80 z tyłu :D
Przy 18" amortyzacja opon będzie minimalna, masa resorowana większa i całe obciążenie będzie na zawieszeniu pewnie dlatego zespoły