Wpis z mikrobloga

Mirasy, zaraz będę dojeżdżał do pracy 70km w jedną stronę. Szybka matematyka, w dwie daje to 140km. Trasa niemal w całości (jakieś 95%) to ekspresówka i autostrada. No i pojawia się pytanie co będzie oszczędniejsze biorąc pod uwagę całokształt, gaz czy diesel? Należy wziąć pod uwagę stałe prędkości ok 120-130km/h. Obecnie mój diesel (1.9 tdi 131KM) spali przy takiej prędkości około 5,7l na 100. Czy znajdzie się coś oszczędniejszego? Myślałem o hyundaiu i20 1.4 (100KM). Podobno może 8l lpg łyknąć. Czy jest to możliwe? Na minus lpg to dwa razy niższy zasięg no i chyba nie wykręci takich przebiegów jak diesel. Zastanawiam się jeszcze nad jakimś małym dieslem, jest coś sensownego?
#lpg #diesel #samochody
  • 19
@hadrian3 przy nowej benzynie zawsze Ci trochę benzyny do gazu zje. Ostatnio ktoś pisał o różnicy 5-10 zł na 100km. Typu 9l LPG + 2l benzyny, kontra 6-7 benzyny. A do tego koszty serwisu gazu trzeba doliczyć.
@hadrian3: nie odpowiem na pytanie wprost, bo nie wiem jak z żywotnością konkretnego silnika na LPG przy 40kkm rocznie :) Natomiast 8l gazu na 100km jest bardzo prawdopodobne i nie trzeba jeździć 90kmh. U mnie na tempomacie 120kmh na autostradzie średnie spalanie wychodzi koło 9l/100km, tylko że silnik 2.4 a nie 1.4. Generalnie każdy samochód którym jeździłem w gazie spalał ok. 1l więcej niż łykałby benzyny.
Zasięgiem nigdy się nie przejmowałem,
@cult_of_luna koszty instalacji? Po jakim czasie się wychodzi na 0 - 3 lata? Kiedyś sam byłem zwolennikiem LPG, ale po ostatniej trasie wakacyjnej (4k km), kiedy benzyna na autostradzie paliła 6 litrów/100km, diesel 4,5l, a LPG 3l + 8 LPG, nie był bym pewien wyboru.
@cult_of_luna: wychodzi na to że najlepszy byłaby w miarę lekka fura, może jakiś hatchback, z ekonomicznym silnikiem co najmniej 2l, który nadaje się do gazu. Co by to było? :D może V50 z 2,4 170KM/140KM, tylko czy je znajdę w dobrym stanie
koszty instalacji?


@mietafix: zostawiam to poprzedniemu właścicielowi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ale po ostatniej trasie wakacyjnej (4k km), kiedy benzyna na autostradzie paliła 6 litrów/100km, diesel 4,5l, a LPG 3l + 8 LPG, nie był bym pewien wyboru.


@mietafix: nie wiem, dla mnie to jakaś ciekawostka i nigdy nie spotkałem się z tym żeby ktoś pojechał samochodem LPG w trasę 4000km i musiał w niej załadować
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@hadrian3: licząc z grubsza: 1. LPG 8,5l * 3,15 zł = 26,77 zł/100km. 2. Diesel 6l * 5,84 zł = 35,04. Czyli duża różnica na korzyść LPG. Przy przejazdach 140km dziennie w skali roku natłuczesz ponad 33 000 km. Za LPG zapłacisz 8 834,1 zł, a za Diesla 11 563,2 zł. Różnica w skali roku to 2 729,1 zł. To nawet odliczając większy koszt serwisu i przeglądu samochodu z LPG, wychodzi
Co by to było? :D może V50 z 2,4 170KM/140KM, tylko czy je znajdę w dobrym stanie


@hadrian3: S40/V50 jest naprawdę ciasne, bardziej niż wydaje się z zewnątrz. Druga rzecz - znalezienie tam silnika volvovskiego 2.4 jest ciężkie (patrzyłem jak szukałem S60), tego 170KM to prawie niemożliwe. 9/10 tych fur jest z fordowskimi 1.6 lub 1.8, rzadko 2.0, a one mają opinie niejednoznaczne (podobno olej żłopią).
Kilka lat temu miałem nieprzyjemność jeździć codziennie do pracy 40km Fordem Fiestą 2012 1.25 82km w LPG, koszty rysowały się tak - 8.5 LPG + 1-1.5 L benzyny, później jeździłem Leonem 2016 1.4TSI 150km i palił 6.0-6.5 PB i powiem szczerze #!$%@?ć LPG. Musiałem co chwilę zmieniać filtry, do tego zimą często przełączał mi na LPG po pokonaniu 20km, a na koniec przy przebiegu 90 tys km musiałem zrobić remont silnika XD
@Issac: dlatego trzeba znaleźć nowszą furę z silnikiem z wtryskiem pośrednim, np. KIA ma 2.0 163 KM, hyndai ma 1.2 84KM, 1.4 100KM i 1.6 120KM do lpg. Toyota ma 1.6 132KM i chyba 1.8 pod lpg
@Antagonista- słaby silnik pod lpg to i złe doznania
@Antagonista-
@hadrian3
Wszystko zależy od auta i doboru instalacji. Ja mam drugie auto w lpg, jeżdżę już od 10 lat i zrobiłem że 100 kkm. Tylko wymieniam filtry raz do roku i nie martwię się o padające wtryskiwacze, dwumasy, dpfy, pompy wysokiego ciśnienia.