Wpis z mikrobloga

Bawię się w znalezienie najlepszych ustawień do konwersji grafiki do 28 kokorów (OCS ma 32), biorę się bowiem za pisanie gry w AMOSie. Będę używać dwóch ekranów, a myk polega na tym, że nie chcę aby mi kursor myszy zmieniał kolory, ponieważ każdy będzie miał własną paletę.

Standardowo w palecie 32 kolorów za jego kolory odpowiadają 16,17 i 18, PS elegancko natomiast konwertuje do IFFa tak, że ostatnie 4 mam wolne. W związku z tym muszę użyć 4 sprita jako wskaźnika, który właśnie te kolory z palety wykorzystuje. Proste i skuteczne, żeby się nie pierdzdzielić z ręczną relokacją barw ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tu oryginał: https://i.imgur.com/jnWoLZz.png

#amiga #programowanie #amos #retrogry i trochę #chwalesie
Pobierz
źródło: comment_1643190309Njo7GFyBFLBamrF0z8oNGB.jpg
  • 13
@xandra: hmm... weż wbij na kanał discroda Dread-a (tego Dooma pod A500) jest tam spora społęczność i ktoś zrobił fajny program do konwersji grafiki to takich pixel artów - może się przydać

.. ja korzystam póki co tylko z photoshopa, i jego konwersji do kolorów indexowanych i tam wybieram też rodzaj dyfyzji (np. pattern, noise dither itp) mozesz też skorzystać z InfranView tez chyba ma kilka opcji
@alt_: Sprite nie ma własnej palety, korzysta z kolorów ekranu, odpowiednio od jej ustawień, 1 od 16, 2 od 20 itd, taki urok OCS ;) Bo wtedy nie było by 32 kolorów, bo niby jak? ;)

@pablo4096: Dzięki ;)