Wpis z mikrobloga

Mirki mam parę krzaków malin w ogrodzie. Zawsze zajmował się tym ktoś inny, ale teraz nie może. Za cholerę nie wiem czy to odmiana jednoroczna czy dwuletnia, czy jeszcze coś innego - no nie znam się na roślinach :D Ale tak mnie coś wzięło, żeby może je odratować. Aktualnie to są tylko suche badyle. Czy jeśli przytnę wszystko tak 10 cm nad ziemią, to jest szansa, że na lato coś z nich będzie? Czy lepiej wykopać wszystko i ewentualnie kupić nowe. Zaznaczam, że wolałbym to zrobić po najmniejszej linii oporu. Rok temu maliny z tych krzaków były całkiem zacne :)
#ogrodnictwo #ogrody #maliny #rosliny
  • 9
@Devih: Letnie maliny się zostawia bo kwitną na zeszłorocznych pędach. Jesienne maliny się ścina na zimę 10cm nad ziemią.
Jak ci ta osoba nie powie to raczej sie nie domyślisz co to za gatunek. Może pmiętasz czy ścięte były czy nie?
Nasyp kompostu na grubo i będą ok
A jak już jest taki temat to może ktoś podpowie czym teraz można nawieźć takie ścięte maliny żeby coś z tego wyrosło? Bo w zeszłym roku były kiepskie jak nic nie dałem.
@Flisu95: Kompost 10cm. Fajnie nawozi i trzyma wilgoć.
Można kupić w workach albo zamówic z miejscowego zakładu utylizacji. Musi być certyfikowany
@mlesz: @brakslow: Dobra, wywiad zebrany. Są to raczej jesienne, bo owocują głównie sierpień / wrzesień. I może by się to zgadzało, bo w poprzednim sezonie były bez opieki. Trochę zarosły chwastami i nic nie było ścinane, i niestety owoców było jak na lekarstwo. Tak więc na początku wiosny podetnę je tak, jak mówicie + posypie trochę kompostu i mam nadzieję, że ok będzie.

A jeszcze mam pytanie do jeżyn -
@Devih: czyli są to jednosezonowe. Na jesieni lub w zimie wycinasz wszystko. Tylko pamiętaj, że po jakimś czasie, maliny i tak będą coraz słabsze. Po X latach, nagromadzenie chorób może być duże i plon będzie słabszy.