Wpis z mikrobloga

#motogp #moto2
Ostatni dwaj mistrzowie najmniejszej kategorii nie mają łatwego życia w Moto 2. Nadzieję na zmianę tego trendu niesie Pedro Acosta, bo dzisiejszy bohater otrzymał od pośredniej klasy już takie ciosy, że trudno byłoby się po nich podnieść nawet najlepszym. Uda się?

#19 - Lorenzo Dalla Porta - Italtrans Racing Team (Kalex)

Dalla Porta jako junior zapowiadał się całkiem dobrze. W 2016 roku został mistrzem Hiszpanii, odnosząc cztery zwycięstwa i stajął na podium łącznie dziewięć razy. W latach 15-16 jeździł także na zastępstwie za słabo spisujących się zawodników w Mistrzostwach Świata, ale pojedyncze punkty były jego maksimum, przynajmniej wtedy.

Pierwszym pełnym sezonem był 2017 na zwijającej już wtedy manatki Mahindrze. Trzy finisze w punktach i dziesiąta lokata w Australii nie brzmią okazale, ale wystarczyły na angaż w mistrzowskiej ekipie Leoparda. Lorenzo mocno zaczął, od podium w Katarze, ale jego forma nieco potem spadła. Na Misano udało mu się jednak odnieść pierwsze zwycięstwo, a trzy drugie miejsca w końcówce wystarczyły do zajęcia piątego miejsca w punktacji końcowej.

Był jednym z głównych faworytów następnej kampanii, ale długo nie mógł wygrać. Zanim w końcu zwyciężył na Sachsenringu, plasował się na drugiej pozycji cztery razy. Po przerwie wakacyjnej jechał solidnie, ale bez błysku i do Azji wyjeżdżał jako lider tabeli, jednak z niewielką przewagą nad Canetem. Tam jednak dał popis. Błędy konkurenta i hat-trick zwycięstw pozwoliły mu już w Australii cieszyć się z tytułu mistrza świata Moto 3.

W sezonie 2020 awansował do Moto 2, ale miał ogromne problemy z motocyklem i zapunktował zaledwie dwa razy. Ten rok był.. Cóż, dwa razy lepszy, ale zamiast 5 punktów było 10. Zbyt mało, bo naprawdę nie był aż tak wolny, ale wywracał się zbyt często (8 razy + 1 dns), do tego zdyskwalifikowano go we Francji, a na koniec opuścił cztery rundy przez uraz. Dramat. I to duży.

Podobnie jak teammate, Włoch musi się poprawić. Miał już dwie szanse i trzeciej może nie dostać. Przede wszystkim - mniej upadków. To będzie kluczowe dla przyszłości filigranowego Dalla Porty.

Typ: trzecia dziesiątka

Wołam: @Zashi, @noriad, @deliver, @Stitch, @wrobel28, @VR46, @barek_malawajder, @WiewiurPL, @Ignite, @werdenOo, @Wilq9911, @Zoknarf, @zdjecie_z_wenszem
Pobierz
źródło: comment_1644682270ELAPO27NdXIpKglLqFGgYO.jpg