Wpis z mikrobloga

Moi drodzy, mam pytanie. Kupiłem 2,5 roku temu Tribana RC500. Stwierdziłem, że zajadę go w 3 sezony, nie doinwestowuje i jak się zajaram kręceniem korbą to i tak kupię coś lepszego. I w sumie zajarałem się, byłem na paru fajnych wycieczkach weekendowych, na zagranicznych bikepackingach i używam w sezonie roweru na codzień. W międzyczasie wymieniłem tylko opony na bardziej gravelowe oraz łańcuch. Pomimo, że nie straciłem zajawki, to jednak ten sezon to jeszcze nie jest moment, w którym zdecyduję się na nowy rower. Wiem, że Triban za swoją kasę (wtedy jeszcze 2700) oferował bardzo dużo, ale to się odbija również na innych komponentach, gdzie "przyoszczędzono". Na ten sezon jestem w stanie przygotować ok 1,5k na upgrade mojego RC500. Co najbardziej opłaca się za tę cenę wymienić? W napędzie nie chcę chyba nic zmieniać, ponieważ po wymianie łańcucha jak się dopasował do zębatek - działa bez zarzutu. Kierownicę i tak muszę wymienić (krzywa po upadku) - coś delikatnie szerszego, z flarą, co polecacie?
Jak już zabiorę się za kierownicę, to kupię krótszy mostek - prawdopodobnie 80 zamiast 110 (rozm. L ramy, jest dla mnie minimalnie za duży a 110 to długi mostek). Idąc tym tropem wypadałoby wymienić komplet linek i pancerzyków, zapewne powinienem wymienić też klocki hamulcowe. Dokładając do tego owijki zostaje ok 1000 zł.
Co z tej cenie można z-upgrade'ować, co da mi jakąś realną różnicę w odczuciach? Koła? Słyszałem, że te stockowo montowane w RC500 są dość ciężkie i to jeden z najbardziej "odstających" podzespołów roweru. Czy nowy komplet kół za 1000 zł zmieni coś odczuwalnie? Jeśli tak to w jaki komplet kół celować?
A może lepiej wymienić coś innego niż koła?

Tak ogólnie, to jeżdżę rowerem trochę po mieście, w weekendy do 100km i 1-2 razy w roku jakiś bikepacking tygodniowy. Głównie złej jakości asfalty, trochę lasu, szutru, polnych dróg i też oczywiście trochę ładnych asfaltów.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

#gravel
#triban
  • 10
@brh77603: to był żart, ale w sumie to nie - wymienię tak czy siak, ale koła też chcę zmienić :D
czytając inne wątki to DT R500 na piastach R350 za 1500 powinny być dobry wybore, ew. 200 zł oszcędzić na piastach Novateka.
@brh77603: CST PIKA 38mm
@igorakowiec: Kierownicę polecam Ritchey Comp Venturemax. Wymieniłem sobie na taką w swoim RC500 i dużo większy komfort jazdy (o ile ktoś lubi flarę). Dodatkowo fajne ergonomiczne profilowanie i mniejszy drop. Mostek krótszy też u mnie wjechał, co prawda w rozmiarze M, który też okazał się ciut na mnie za duży. Powyższe przełoży Ci się na bardziej komfortową pozycję, ale tak - koła zrobią największą, najbardziej odczuwalną różnicę w samej jeżdzie.
@igorakowiec: Obręcz DT R500 jest dość szeroka (22mm), więc wąskie opony mogą się źle układać. R470 wydaje się bardziej uniwersalna chyba, że nie planujesz wkładać wąskich (~25c) opon. Klocki polecam ECB - tutaj masz cały mój wpis co i jak upgradeowałem w moim RC500 z konkretnymi podzespołami. Jak coś to pytaj ;)
@fonfi Nie planuję wąskich, jeśli nie planuję to lepiej DT R500? Opony celuję najszersze jakie wejdą w widelec, czyli pewnie jakieś te najpopularniejsze Gravelkingi, które mają w teorii 38 a w praktyce 39 mm, większe chyba nie wejdą.
Owijkę też mam brać tę co Ty? :D
@igorakowiec: Większe niż 38 nie wejdą, już przy Gracelkingach 35 niewiele miejsca zostawało... Co do owijki, co kto lubi - mnie podpasowała bo "mięsista" (tylko kolor zmieniłem później na czarny) ;)