Wpis z mikrobloga

#programowanie
#it

Uwielbiam te posty polskich rekruterów piszących jak to nie ma ludzi i że teraz trzeba płacić programistom bardzo duże pieniądze. Ktoś kto ma doświadczenie zawodowe, może przebierać w ofertach.

Niestety od jakiegoś czasu nie zauważyli, że na tym rynku jak na każdym innym, panuje prawo popytu i podaży. Jeśli zamknie się rynek na nowych pracowników, nie daje się szansy na entry level a każde stanowisko zaczyna się od high juniora / low mida to efekt jest taki jak widać. Jak wiadomo lepiej czekać na doświadczonego pracownika rok, potem dać mu bardzo wysoką pensję, niż zatrudnić kogoś nowego za minimalną, dać mu szansę się wykazać i po jakimś czasie mieć kogoś na to miejsce dużo mniejszym kosztem.

Niestety coś o tym wiem. Ostatnio byłem na rozmowie, chcieli mnie wdrażać już o 7 rano następnego dnia. Niestety proces rekrutacji zakończył się kiedy wspomniałem, że nie mam doświadczenia zawodowego. To, że odpowiedziałem na wszystkie pytania i dokonałem wszystkie zadania nie miało żadnego znaczenia.

tldr:

  • 11
@randomm13: taka Twoja teoria, realia są takie, że jak dostajesz juniora to przez kilka miesięcy zwykle więcej czasu zajmuje Ci tłumaczenie mu co ma zrobić, jak zrobić, a potem często poprawianie po nim zanim zacznie przynosić jakąkolwiek wartość. A jak już zaczyna ogarniać to jak ma łeb na karku to #!$%@?, bo już ma doświadczenie, więc po co ma robić za juniorską pensję?
Na pewno jest sens zatrudniania juniorów, ale do
@bladykiel: opowiadam swoje historie z poszukiwania pracy i szukam rady mądrzejszych ode mnie. Ani słowo z moich historii nie jest baitem. Jeśl chcesz mogę rozwinąć i opowiedzieć ze szczegółami. Może cię to zdziwi, ale miałem więcej niż jedną rozmowę i dlatego mam więcej niż jedną historię ten temat.