Wpis z mikrobloga

#raportpokustnika <-tag do obserwowania/czarnolistowania

Nie wołam, bo to jest bardziej ciekawostka dla osób bardziej zainteresowanych tematem. Myślę, że pozwoli ona lepiej zrozumieć znaczenie głównych dróg na Ukrainie i problemów logistycznych Rosjan. Wybaczcie surowość tych mapek, strzałki zaznaczałem w jakże znakomitymprogramie Paint :). Niestety, nie jestem grafikiem.

Zacznijmy od frontu południowego, bo na nim logistyka rosyjska działa w zasadzie najlepiej, ale mimo wszystko natrafia na poważne ograniczenia - wszystkie dostawy muszą przekraczać Cieśninę Kerczeńską po Moście Krymskim. Ma on sporą przepustowość i nie ma mowy o korkach kolumn zaopatrzeniowych, problemem jest raczej odległość. Spójrzcie na mapę.
Przez Półwysep Krymski musi teraz być zaopatrywany cały front południowy - zarówno planowana ofensywa w kierunku Zaporoża, jak i planowane okrążenie Mikołajowa. Ukraińcy kontrolując Mikołajów przecinają główną i dobrze przepustową drogę M14, co zmusza Rosjan do puszczania zaopatrzenia drogami pobocznymi (na mapie w przybliżeniu zaznaczone żółtymi kreskami) - a to naraża kolumny na ataki ze strony ukraińskiej OT i specjalsów. Trzeba więc wziąć to pod uwagę i założyć, że część kolumn z zaopatrzeniem nie osiągnie celu, a co za tym idzie puszczać ich większą liczbę dla wojsk walczących pod Wozneseńskiem.
Oznacza to, że niezwykle utrudniona jest jednoczesna ofensywa w kierunku Zaporoża i okrążenia Mikołajowa. Dlatego tak ważne jest dla Rosjan zajęcie Mariupola. Zdobywając miasto zabezpieczą tamtejszy fragment drogi M14, co z kolei umożliwi im odrębne zaopatrywanie wojsk mających atakować Zaporoże. W znaczący sposób odciąży to logistykę i pozwoli swobodniej rozwinąć ofensywę na obu kierunkach.

#ukraina #rosja #wojna
Pobierz
źródło: comment_1646561700Bg1lWvdzToffgAZDdSeSC0.jpg
  • 32