Wpis z mikrobloga

@mchmjszk: Po pierwsze w wtorki jest promocja na vpower 95 a nie vpower racing 100. Po drugie ma racje 98/100 to albo tuningowane pod te paliwo albo jak masz wypasiona fure to masz na klapce od paliwa ze powinno być tankowane wyżej oktanowe paliwo. Im więcej oktanow tym większe prawdopodobieństwo ze nie będzie spalania stukowego, i można bardziej przyspieszyć zapłon a im bardziej przyspieszony zapłon tym większa moc (oczywiście to tak
@vakir: Kurla, myślałem, ze każdy vpower benzynowy to 100, tak czy siak jak tankuje po 7/8L to na promocji jest to niezauważalna różnica i tak.
Chodził mi jedynie o osiągi :)
@mchmjszk: Taki duży zbiornik masz ? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ponoć ma jakieś ta vpower 95 srodki czyszczace dodatkowo wiec nie zaszkodzi. Ogólnie silniki motocyklowe ponoc nie „stukają”. Ale nie mogę się dokopywać do informacji czemu tak jest, przecież niektóre maja mega duży stopień sprężania.
@mchmjszk: Gość trochę nie ogrania.
Oktanowość paliwa jest związana z wielkością sprężania mieszanki nad tłokiem tuż przed zapłonem.
Jeśli przy standardowych 10,5-11 atmosferach wlejesz 82Pb to po odkręceniu manetki zacznie dochodzić do przedwczesnego samoczynnego zapłonu jak w dieslu.
Natomiast jak byś miał w silniku 13 amtosfer ciśnienia nad tłokiem to 95Pb będzie dochodzić do przedwczesnego samoczynnego zapalania się mieszanki zanim przeskoczy iskra. Natomiast jak wlejesz 98Pb to już mieszanka się sama
@mchmjszk: to nie w tym rzecz. tu nie chodzi o zaden stopien zaplonu paliwa xD liczba oktanowa okresla odpornosc na samozaplon i spalanie stukowe. jesli paliwo ma wyzsza liczbe oktanowa, to zaplon mozna wyprzedzic bardziej dzieki czemu uzyskac wyzsza moc. jak sie za bardzo wyprzedzi zaplon to zaczyna sie wlasnie spalanie stukowe. im wiekszy stopien sprezania w silniku (patrz - motocyklowe), tym wieksza tendencja do spalania stukowego. w turbodoladowanych silnikach mimo,
ps. nie wiem czy te benzyny wysokooktanowe turbo premium nie maja jakos zwiekszanej wartosci opalowej, nie wiem czy takie zabiegi sa w ogole stosowane, ale jesli by tak bylo to ewentualnie to mogloby powodowac generowanie wiekszej mocy.
dobrym przykladem jest tu LPG. mimo, ze ma wysoka liczbe oktanowa, chyba cos ponad 100, wiec jest duzo bardziej odporny na spalanie stukowe, to ma ladnych kilka procent nizsza wartosc opalowa, wiec silniki z reguly
@mchmjszk jak masz mapy pod różne paliwa to bujda, są nawet stare silniki, które pełną moc robią na 98. ¯_(ツ)_/¯ spalanie stukowe, może, ale w gaźnikowcu na przykład w moto, gdzie kręci się do +10k rpm.
Turbo ma gówno do tego. Wszystko zależy od silnika, sterownika, sprężania.
@vakir: @kipowrot: przecież w stopniu sprezania chodzi ostatecznie o ciśnienie kompresji właśnie. dlatego turbo nie ma wcale gowno do tego, bo mimo niższego stopnia sprezania, ciśnienia sprężania potrafią być większe niż w wolnossących silnikach przez sam fakt, że tłoczone tam jest do komory 2 czasem 3 razy więcej powietrza. więc turbo ma bardzo dużo do tego. i ciśnienie sprężania też ma dużo do tego tak jak @mpetrumnigrum pisał