Wpis z mikrobloga

Czy coś się zmieniło w przepisach odnośnie uginania elementów nieresorowanych? Przednie skrzydło Mercedesa gnie się bardziej niż to z 2021 a przecież zgodnie z duchem przepisów takie elementy nie mają się prawa poruszyć nawet.
Do tego widać, że to w pełni zaplanowane działanie a nie po prostu efekt pracy materiału, bo ugina się tylko bok skrzydła, zmniejszając opór i zwiększając tłoczenie powietrza pod podłogę.
#f1
Tasde - Czy coś się zmieniło w przepisach odnośnie uginania elementów nieresorowanych...
  • 11
@Tasde: Nie wydaje mi się by jakoś bardzo się uginało. Na pewno nie na coś zaplanowanego i nielegalnego. Najbardziej ugina się najwyższe skrzydełko, bo jest ustawione pod najmniejszym kątem względem napierającego powietrza, więc siła oddziałująca na nie jest największa.
@kolegaBob: To jest bardzo znaczące ugięcie, większe niż ugięcie tylnego skrzydła RBR w zeszłym roku a przy skrzydle RBR które spełniało normy techniczne tłumaczeniem było to, że według przepisów elementy nieresorowane nie mają prawa w ogóle się uginać. Tutaj ugina się o dobre 3-4 centymetry.
@kolegaBob: No to pokaż te ugięcia. W zeszłym roku Mercowi się słabiej uginało skrzydło i zostali zgłoszeni do FIA przez Red Bulla, Red Bullowi też się dużo mniej uginało tylne skrzydło a musieli je w trakcie sezonu zmieniać. Element nieresorowany nie może się w ogóle uginać. To niewykonalne bo element musi jakoś pracować, ale tutaj to jest widoczne gołym okiem ugięcie tylko jednego elementu skrzydła, czyli ani nie ma gadki o
@kolegaBob: Uginać się będzie zawsze, takie są prawa fizyki, ale porównaj sobie to ugięcie do ugięcia z filmiku który wstawiłem, jest dużo większe a te które pokazujesz zostały zgłoszone do FIA. Ugięcie Ferreri to pół centymetra, ugięcie Mercedesa 2022 to z 3-4 centymetry. Tak samo przesadzone jak ugięcie z 2019 roku i tak samo u Mercedesa na co tak samo ludzie zwracali uwagę ale FIA nic z tym nie robi czyli