Wpis z mikrobloga

Co zrobić w takim przypadku? Kupiłem od pewnej osoby ubrania przez facebooka. Umówiliśmy na przysylke inpostem i wysłał on w Paczkomacie. Przesyłka zaginęła a za ubrania zapłaciłem z góry. Gdy złożyłem reklamację do inpostu wobec zaginionej przesyłki(co potwierdziło tam jakieś dochodzenie wewnątrz firmy) dostałem informację zwrotną ze musze dosłać oświadczenie nadawcy o zrzeczeniu się praw do roszczeń o odszkodowanie. I tutaj pojawia się mój problem, ponieważ nadawca mimo deklaracji ze mi ją wyślę to po prostu nie wysłał tego. Co mogę zrobić w takiej sytuacji żeby ubiegać się o odszkodowanie?
#inpost #kurier
  • 2
  • Odpowiedz
@PplePpl: Otrzymać deklarację zrzeczenia się praw do przesyłki przez nadawcę na rzecz ciebie. To, jeśli chcesz i będziesz w stanie walczyć z inpostem. Druga opcja to odstąpienie od umowy na podstawie art. 491 kodeksu cywilnego. Wyznaczasz termin realizacji umowy. Po przekroczeniu terminu bez spełnienia twojego żądania odstępujesz od umowy i wyznaczasz termin na zwrot środków. Po tym terminie bez zwrotu środków wnosisz pozew.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@PplePpl: Generalnie dla inpostu strona umowy jest sprzedawca, ja bym nie chciał na siebie brać żadnych praw do reklamacji, niech on się z tym tłucze, a nie ja.

Ja bym żądał zwrotu kasy, ale wiadomo jak to jest z prywatnymi sprzedawcami może być ciężko.
  • Odpowiedz