Wpis z mikrobloga

Na zachodzie nie buduje się przejść na jezdniach dwupasmowych tylko robi się zwężenia do jednego pasa. U nas z tym jest straszny ból tyłka, bo przecież najważniejsza jest przepustowość - a skoro jest przejście to i tak trzeba się zatrzymać więc musi być spowolnienie ruchu.
https://youtu.be/i3gZnS7g5Ho
@ruphert: na odcinku, który pokazany jest na filmiku z "zachodu" w Polsce byłoby pewnie kilka przejść dla pieszych. Przejścia na jezdniach trzy-i-więcej-pasowych czy na drogach dwujezdniowych w terenie niezabudowanym przy ograniczeniu większym niż 50 km/h to polska patologia. Jednak całkowite ograniczanie, że jak przejście to tylko jeden pas to przesada w drugą stronę - wtedy praktycznie nie byłoby większego sensu tworzenia jezdni dwupasmowych, bo co chwilę by się zwężało, a wtedy
@ruphert: zgadzam się że przejście na 5-pasmowej jezdni jest niebezpieczne i przejście z Poznania powinno być wyposażone w sygnalizację lub zmienione na kładkę, ale zauważ że przejście z Poznania to przedmieścia - tereny bliskie obwodnicy - trasa wylotowa, a przejście holenderskie z filmiku to albo centrum jakiegoś miasta albo spokojniejsze tereny sypialne. Takie przejścia w Polsce zazwyczaj też są bardziej bezpieczne i nie ma co porównywać tego holenderskiego z tym poznańskim
Nie spotkałem takich przejść w Holandii, widziałem za to szykany na drogach wśród pól. Moim zdaniem trzeba je eliminować dla dobra pieszych, przepisy nie wystarczą.
@Singularity00 dane z KWP Opole
styczeń 2021 5258 mandatów za przekroczenie prędkości na łączną kwotę 579000
styczeń 2022 4865 mandatów za przekroczenie prędkości na łączną kwotę 1468600

W styczniu policjanci z Opola wystawili kary na ponad 95 milionów. Wzrost z poprzednim rokiem o około 45 milionów