Wpis z mikrobloga

Mirki,
Ponieważ rynek graveli jest tragiczny
Czy znacie modele szosowek endurance w kwocie 3000-4000 zł gdzie wrzucę szerszy typowo gravelowy kapeć i będzie taki prawie gravel z tego?
Chce coś szybkiego co by się nadało na dalszy trip ale też na miasto przez asfaltowe DDR ( ale aby nie schodzić z roweru na najmniejszym krawężniku xD)
#rower #szosa #gravel
  • 24
  • Odpowiedz
@s---k: za 3-4k nie złożysz.
@water-watera: trudny wybór w obecnych czasach, ale chyba triban rc500 albo rc520 to spoko opcje. Do pierwszego wrzucić przerzutkę deore, do drugiego grx i nie trzeba się martwić w terenie o napęd.
  • Odpowiedz
@s---k: nie no, teraz sama rama flyxii to 2,5k złota, grupa 105 conajmniej drugie tyle. A gdzie reszta? Triban rc520 z przerzutką nową to jakieś 3600-3700zł. Oczywiście byłoby lepiej, ale nie da się tego zrobić w tym budżecie i tyle.
  • Odpowiedz
@water-watera: Szosa endurance z szerszą oponą (jak w ogóle ją zmieścisz, do wielu szos nie wejdzie nic ponad 28mm) to będzie szosa endurance z szerszą oponą. Gravele mają inną geometrię i inne napędy, które znacznie lepiej sobie radzą np. na szutrowych drogach (w szosie łańcuch skacze jak #!$%@?).

Szosa endurace i gravel gravel, to dwa różne typy rowerów. I mówię to jako osoba która ma oba te rowery i na obu
  • Odpowiedz
@diarrhoea: Boże skończcie z tym GRAWEL TO CO INNEGO NIŻ SZOSA. Jedyne co się zgadza to zdanie o napędzie, ale jak ktoś chce wjechać na twardą szutrową drogę, to zwykły szosowy napęd da sobie spokojnie radę. Napęd ze sprzęgłem to do CXa albo MTB
  • Odpowiedz
Gravele mają inną geometrię i inne napędy,


@diarrhoea: w tych napędach tylko się przerzutka różni z tyłu lub nawet nie, są gravele fabrycznie na grupach szosowych całkowicie
  • Odpowiedz
@diarrhoea: i jaka jest ta różnica w geometrii? xD

kupujesz rower z gównianym osprzętem, który musisz z upgradowac


@s---k: taaa, teraz to tylko di2. Bez tego nie można amatorsko jeździć po polach xD
  • Odpowiedz
@diarrhoea: krótszą ramę możesz sobie kupić też wybierając mniejszy rozmiar szosy, kierownicę też możesz sobie zmienić żadnym kosztem. No i ta zwinność to jest tak potrzebna w gravelu, jak w szosie amortyzator xD
  • Odpowiedz
@Ogau: No w mojej cenie bardzo się przydaje, nawet w mieście :)
No pewnie, że tak. Możesz też wygiąć mocniej trójkąt i wcisnąć większą oponę :) Z szosy można też zrobić naprawdę solidne enduro, wystarczy wymienić wszystkie elementy, w tym ramę. Tylko po co?
  • Odpowiedz
@diarrhoea: problemem dla twoich argumentów jest to, że w takich tribanach wystarczy wymienić oponę i ewentualnie kombinować z napięciem łańcucha i mamy gravela. Marketingowa papka zżera czasem ludziom mózgi :D
  • Odpowiedz
@Ogau: To, że jakiś producent zmniejsza koszty klepiąc jedną ramę nie oznacza, że bazowo tak miało być :) Taka jest moja opinia, po przejechaniu paru k km na obu wspomnianych typach roweru. Czuję dużą różnicę w geometrii, więc pewnie mi się wydaje bo reklama
  • Odpowiedz
To, że jakiś producent zmniejsza koszty klepiąc jedną ramę nie oznacza, że bazowo tak miało być


@diarrhoea: ale oznacza to, że można z tej konretnej szosy zrobić niezłego gravela w niewielkich pieniądzach ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz