Wpis z mikrobloga

Pytanie do znawców #heroes3. Obejrzałem sobie ostatnio kilka meczy prosów w PvP i zorientowałem się, że zapamiętałem tę wspaniałą grę zupełnie inaczej niż to teraz wygląda. Do rzeczy:

Czy w PvP istnieje jakiś popularny szablon bez tych wszystkich banków stworzeń i puszek? Tak żeby gracz był zmuszony do rozbudowy zamku i poleganiu na swoich wojskach a nie, że gra kończy się w 122 rozstrzygnięciem kto zebrał więcej aniołów, wiwek i cyklopów + złapał magię ziemi?

Moim zdaniem te wszystkie Jebusy odarły tę grę z najciekawszych mechanik. Gra wygląda teraz jakby to była (przepraszam za wyrażenie) jakaś #!$%@?.

#homm3
  • 20
@nowiutki: ciekawe mechaniki zostały na mapki singlowe, meta rządzi się własnymi prawami i nie ma się co dziwić że gra się w sposób jak najbardziej skuteczny.

szablony XL+U są ciekawe do oglądania, 6LMa, Nostalgia i zwłaszcza mini-nostalgia.
Moim zdaniem te wszystkie Jebusy odarły tę grę z najciekawszych mechanik.


@nowiutki: Jakie to najciekawsze mechaniki były w "starych, dobrych heroskach"? Gra była wolna i opierała się na rushowaniu kapitolu a mapy były stworzone w taki sposób aby w międzyczasie mieć co robić w pobliżu zamku.

Bo nawet jak wymusiłbyś walkę na armie opartą na przyroscie to będziesz miał mete która będzie najefektywniejsza i gra nie będzie się wiele różnić pod
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@nowiutki: oczywiscie ze jebusy i siedliska zabily to widowisko, nie da sie tego ogladac. Ta gra to kalkulator ruchu i fart z odkrywaniem mapy/siedliskami/magia ziemii. Jak ktos nie ma farta to nie jest w stanie stawic jakiegokolwiek oporu. Na mapie walki nie ma praltycznie znaczenia co czym atakujesz, bo jeden nad drugim ma potezna przewage i moze atakowac cokolwiek.

Skutecznosc mozna modyfikowac tym co i ile sie na mapie generuje. Pilka
Jakie to najciekawsze mechaniki były w "starych, dobrych heroskach"?


@kuna999: chodziło mi właśnie o różnorodność zamków, jednostek, ich specjalek. Tego się teraz w ogóle nie wykorzystuje. Z tego co widzę wszyscy olewają totalnie rozbudowę siedlisk w zamku 4,5 i 6 poziomu, że o ich ulepszeniach nie wspomnę, czasem zrobią 7 (behemoty). Bazują na początkowych jednostkach, przepalają tony golda na kolejnych bohaterów byleby jak najszybciej zrobić konserwatoria i inne banki oraz pickety
@nowiutki: niestety pvp "sportowe" różni się diametralnie od starej posiadówy z kumplami w trybie "gorące pośladki" ( ͡° ʖ̯ ͡°) Osobiście nie lubię tych wszystkich mistrzostw, usportowienia hirołsów. Gram sobie na własnych template'ach lub mapach z neta, bo to sprawia mi największą przyjemność. Korzystanie z różnych jednostek i miast, artefaktów, czarów, a nie rushowanie siedlisk i liczenie każdego ruchu jest dla mnie w tej grze najlepsze.
@nowiutki: Jednostki 3, 4 i 5 poziomu w większości są kompletnie nieprzydatne - z pewnymi wyjątkami. Na przykład zamek tower - golemy są często przydatne bo są mocno zabezpieczone przed magią a dżiny mają fajne zdolności bufujące. Do tego poza bardzo rzadkimi wyjątkami(na przykład minotaury) jednostki 3-4-5 poziomu po prostu ssą pyte w wartościach czysto bojowych i w "old-schoolowym" sposobie gry to też było mocno uwidocznione. Dawny sposób gry polegał na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@kuna999: kapitol ruszowaly dzieciaki, prawdziwa taktyka to granie na 200% i budowanie siedliska 7 poziomu w pierwszym tygodniu lub drugim, zanim dojdzie sie do ratusza nawet. Kasa ze skrzynek i eksploracji. To wymagalo taktyki, lazenie po siedliskach wymaga aptekarskiej precyzji i mnostwa farta a to oglada sie slabo.

H3 mial olbrzymi potencjal kilka lat temu, ale meczenie jebusa i tym podobnych zabilo widowiskowosc i popularnosc.
@peszmerd: To co opisujesz to bardziej obecna meta(na niektórych szablonach i w przypadku niektórych zamków) a nie przeszła. Teraz z powodu zagęszczenia siedlisk ze złotem można sobie na coś takiego pozwolić - dawniej takiej opcji nie było.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kuna999: kazda losowa mapa, jeszcze przed szablonami, generowala sporo zasobow dookola. Nie mowie o zadnej metagame, mowie o graniu na lata przed jakimkolwiek multi poza hamachi czy gamearena
@peszmerd: Ja to pamiętam inaczej. Zarówno mapy kampani jak i mapy losowe były mocno puste i rushowanie T7 nie było efektywnie możliwe poza jakimiś drobnymi wyjątkami. A o zabijaniu widowiska i popularności o czym pisałeś wcześniej to już w ogólę kompletna bzdura jest - heroes 3 w latach 2010-2015 były grą martwą i bardzo niszową. Dopiero losowe szablony w obecnej formie + lobby wróciły tej grze życie i jest to oczywiste.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kuna999: oczywiscie, ze dodaly zycie. Potencjal jednak jest zabijany tym w jaki sposob jest przedstawiane bo po prostu zamiaat ciekawej rozgrywki jest to #!$%@? nudne do ogladania.

Ja mowie Ci jak wygladala gra dla mnie i mojego grona znajomych, nie kazdy bez zasobow potrafi stawiac smoki w drugim tygodniu i kapitol. Nie mowie o kampanii, mowie o generatorze map losowych jeszcze z AB.
@peszmerd: Dwa posty wyżej napisałeś, że jebusy zabiły popularność i widowiskowość, kiedy jest zupełnie odwrotnie. Nowe szablony dały tej grze nowe życie inne niż stare ale pozwoliły jej delikatnie wyjść z kompletnego marazmu.

A to co piszesz czyli "dałoby się to inaczej - lepiej rozwiązać aby zachować popularność i aby gra była jednoczesnie lepsza" to teza nieweryfikowalna. Odnosisz się do alternatywnej rzeczywistości która nie istnieje i oboje nie mamy pojęcia jak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@kuna999: zabily potencjalna popularnosc i widowiskowosc. Potencjalna. Powinienem to dopisac.

Nie jest nieweryfikowalna, takich ludzi jak ja ktorzy ogladaliby h3 ale jebusy odbieraja im smak zycia jest wiecej niz ja jeden sam.

Takich szablonow nie ma, bo blednie zakladasz, ze to widzowie decyduja co jest pokazywane - a o tym decyduja gracze, w kazdym esporcie i dyscyplinie. Mapy do gier strategicznych sa robione wedlug schematow ktore odpowiadaja profesjonalistom jak chociazby w
@peszmerd: To, że prosy decydują o szablonach to jakaś bzdura jest. Jest mnóstwo osób które grają for fun i nie oglądają gry na twitch.tv i absolutnie nic nie stoi im na przeszkodzie aby takie mapy stworzyć. Problemem jest to, że nawet jak taką mapę stworzysz to musisz do niej przekonać ludzi i to już trudniejsza rzecz. Także to nie "prosi" są problemem ale trudności w możliwościach rozpropagowania szablonów które byłyby bliższe
bo rozgrywka zamiast 12 godzin trwa 3.


@kuna999: ale czemu miałaby trwać 12 godzin? Jasne wydłużyłaby się o 1-2 tygodnie, ale przecież nikt nie każe rezygnować z symultanicznych ruchów już w 116. Skoro spowalniamy rozgrywkę to przecież break też nastąpi później.

Zmieniłoby się przede wszystkim to, że w finałowej walce w końcu będziemy widzieć 7 poziomowe jednostki z zamku z 3-4 tygodni populacji, a do tego pewnie i 5 i 6
@kuna999: ale czemu miałaby trwać 12 godzin? Jasne wydłużyłaby się o 1-2 tygodnie, ale przecież nikt nie każe rezygnować z symultanicznych ruchów już w 116. Skoro spowalniamy rozgrywkę to break też nastąpi później, ale ciężko mi uwierzyć że aż o 9 godzin.


@nowiutki: Nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć Jebusa bez banków ale nikt tego nie robi z jakiegoś powodu. Są inne szablony nawet takie które opierają się tylko