Wpis z mikrobloga

#samochody #lpg #mechanikasamochodowa

Część, mam pytanie dotyczące spalania pb przy instalacji gazowej.
Mam lagunę 2.0 16v 135km, jeśli chodzi o pracę silnika czy to na LPG czy na pb jestem zadowolony. MSC temu szarpało na niskich biegach przy dodawaniu gazu, wymieniłem świece i wszystko wróciło do normy.
Moje pytanie jednak brzmi, ile pb powinien pobierać taki silnik na 100km?
Zrobiłem ostatnio testy bo coś mi nie gra.
Zatankowałem na maksa pb oraz gaz, przejechałem równo 200km i zatankowałem ponownie do pełna (24l gazu oraz 8l pb) na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze.
Wyniki testu: na przejechanie 100km silnik pobiera 4l pb oraz 12l gazu. Czyli na przejechanie 100km potrzebuje w sumie 16l paliw, czy jest to normalne?
Dodam jeszcze że jeżdżę jakieś 8km do pracy instalacja przełącza się po 3km jazdy na gaz. Czyli 3km jadę na pb oraz 5km na LPG.
  • 9
@RobertDeNiro1: teoretycznie zużycie benzyny przy jeździe na gazie w wypadku silnika z wtryskiem pośrednim powinno wynosić 0, w praktyce to będą jakieś groszowe sprawy bo musi chwilę pochodzić zanim się zagrzeje i spróbuje przełączyć na gaz, zależy jak tam sterownik jest ustawiony
ale jak jeździsz takie krótkie dystanse to w sumie nie dziwię się że ci się nie zgadza spalanie
@RobertDeNiro1: no ja jeżdżę dłuższe dystanse i mam mniejszy silnik w mniejszym aucie, to na 100% ci nie powiem
najwyżej przejedź się na benzynie parę razy, dotankuj, zobaczysz jakie ci wyszło spalanie samego pb i sobie policz czy na gazie nie ma jakiegoś dużego wzrostu, albo zagadaj do gaziarza
@RobertDeNiro1: możesz mieć też włączony dotrysk benzyny powyżej jakichś obrotów,
nie wiem jaki masz sterownik ale chyba każdy zapisuje czas pracy na benzynie i na gazie od ostatniego połączenia ze sterownikiem oraz całkowity czas pracy, możesz podpytać u gazownika i będziesz wiedział więcej
@RobertDeNiro1: to gazownik sam musi ustawić w sterowniku. Masz Lagunę II z silnikiem F4R, prawda? 135 KM to nie jest tak duża moc by trzeba było się ratować dotryskiem benzyny. Jedyne co w celu ochrony zaworów ale to jest powszechnie uważany za dobry do gazu silnik więc sądzę, że nie powinno go być.
Sprawdź temperaturę przełączania (30-35 *C powinno być okej, więcej jest bez sensu) i tyle.