Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,

buduję sobie gravela mając szosę B'Twina na Ultegrze r8000. Ramęi koła Botwina sprzedam ale Ultegry szkoda.

Niestety Botwin jest na hamulcach mechanicznych, a ja do ramy grejvela potrzebuję tarczowych.

Mam dwie drogi: albo przełożyć wszystko i dokupić zaciski Spyre (~600zł) albo dołożyć klamkomanetki i zaciski GRX600/400 (~2400zł).

Pytania brzmią: czy w pierwszej opcji jest cuś lepszego niż Spyre? Czy w tej drugiej opcji GRX zagra z Ultegrą? Jest jakaś tabela kompatybilności?

#gravel #szosa #rower #rowery #skladamrowerlecznieumiem #shimano #kiciochpyta
  • 5
ostatnio urwałem na szutrach tiagre bo nie miała hamulca jak grx, lepiej sprzedaj wszystko i kup gravela. To samo napęd, korba 50-34 i ciagle jeżdżę na przekosach w terenie, plus nie wiem czy ultrgra obsłuży kasetę 34t, spyre nie hamują tez jakoś super, mam wrażenie ze czasem obręcze w szosie radzą sobie lepiej na suchym
@pluszak_sruszak:
a ja do ramy grejvela potrzebuję tarczowych.


@pluszak_sruszak: Mam starą szosę na hamulcach shimano 451 na oponach 35mm więc do tego nie potrzeba tarczowtch.

nie wiem czy ultrgra obsłuży kasetę 34t,


@kotostrupoo: Mam przerzutkę R7000 SS z kasetą 11-36 więc długi wózek powinien starczyć na 11-40 czy nawet 11-42.
@pluszak_sruszak: myślę, że i tak będziesz chciał mieć tylną przerzutkę ze sprzęgłem. Więc zostaje Ci korba z supportem o ile da się przełożyć do nowego roweru, przednia przerzutka, kaseta i łańcuch. Kwestia tego, czy rozmiar blatów Ci pasuje jeszcze do bardziej terenowej jazdy.
Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Myślę, że kupię całego GRX, a Botwinę sprzedam

@krabat mam w MTB i ...używam bardzo rzadko na zjazdach. Po prostu wychowałem się na sprężynowych amorach i ramach Cr-Mo iiii zapominam, że mam :)