Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,
Chciałbym się wybrać w tym roku na trip po skandynawi (głównie Norwegia).
Mam forda rangera z namiotem na pace, przystosowany jest do kempingowania i jazdy w terenie.
Może ktoś z was był na takim wyjeździe i odpowie mi na pare pytań?
1. Czerwiec/lipiec to dobry czas na taka wycieczkę?
Czego pod względem pogody/temperatur można się spodziewać w Norwegii w tym czasie?
2. Czy 10-11 dni, biorąc po uwagę wyjazd z Warszawy, nie będzie za krotko?
3. Jak wyglada kwestia kempingowania?
Rzeczywiście jest tak ze można rozstawić się praktycznie wszędzie?
4. Jak kwestia bezpieczeństwa?
Nie ma się czego obawiać będąc samemu gdzieś pośrodku głuszy?
5. Czy pchanie się na sama północ Norwegii to fajny pomysł? Jest tam coś ciekawego, można uświadczyć zorzy polarnej?

Jestem kompletnie zielony w temacie Skandynawii, nigdy tam nie byłem.
Jak macie jakieś rady czy tez byliście tam w jakichś fajnych miejscach które warto zobaczyć, to tez chętnie przeczytam.
#skandynawia #norwegia #wakacje #urlop #pytanie #wyjazd
  • 16
  • Odpowiedz
@Sarim: mieszkam w poblizu Oddy i tu jest kamper na kamperze od czerwca wiec chyba mozna rostawic sie praktycznie wszedzie. Generalnie polecam Ci ten rejon Trolltunga, Gamleveien Haukeli czy lodowiec Buerbreen to popularne miejsca w okolicy i do Bergen masz niedaleko (100km)
  • Odpowiedz
@Sarim: Jedziesz od Danii promem do Kristiansand, dalej Stavanger, Bergen, i dalej w kierunku północy.
Powrót przez Hardangervida i Oslo.
Jest bezpiecznie, kamperowisk jest jak mrówków, na dziko w zasadzie można stanąć wszędzie na nocleg.
Wszystko zależy co chciałbyś zobaczyć.
A no i najważniejsze.
Zorza to tylko zimą. W tym czasie na północy masz dzień polarny więc szansa jest zerowa.
Będziesz chciał więcej info z regionu południa No to daj znać
  • Odpowiedz
Nie ma się czego obawiać będąc samemu gdzieś pośrodku głuszy?