Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim!
Mam pytanie w kwestii #motocykle, chociaż #motoryzacja ogółem też się na to łapie.
Będę wymieniać klocki hamulcowe w swoim motocyklu, a do tego dobrze byłoby przeczyścić elementy zacisku i je czymś nasmarować.
Chciałbym Was podpytać o Waszym zdaniem najlepszy smar do elementów zacisku hamulcowego. Chodzi konkretnie o problem rzekomego negatywnego wpływu tych najbardziej znanych smarów (jak np. ATE Plastilube) na gumowe elementy - tak przynajmniej wyczytałem na wielu forach, opiniach etc. Już mi się mózg lasuje od nadmiaru informacji, dlatego stwierdziłem, że spróbuję jeszcze podpytać tutaj.
Jaki typ smaru polecacie do prowadnic, tłoczków itd? Znajomy mówił mi, że smar ceramiczny powinien być do tego celu ok, ponieważ wytrzymuje wysokie temperatury, nic nie powinno się ponoć przy nim zapiekać i ponoć nie szkodzi gumowym elementom.
Bardzo chętnie poznam Wasze doświadczenia w tym temacie. :)
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
  • 13
@Brezen: Ogólnie składasz na sucho ewentualnie na płyn hamulcowy tłoczki, do prowadnic możesz dać ceramiczny czy inny odporny na temperatury 300 stopni choć manual raczej powie Ci że na sucho. Smar do prowadnic zaleca o ile dobrze pamiętam Wolkswagen ale nie jest to powszechna praktyka.
Nigdzie indziej i nic innego, jak będzie piszczeć to można myśleć o miedzianym na klocki ale to nie jest smar de facto.
Grafitowy ma temperaturę zapłonu
@Man_of_Gx:

Grafitowy ma temperaturę zapłonu poniżej 100 stopni

Smary grafitowe oznaczonych dodatkowo CX można stosować do 600 stopni Celsjusza,
zacisk owszem nagrzewa się do plus minus 600/700 ale bez przesady, tarcza do 1000

Moim zdaniem lepiej posmarować czymkolwiek niż nie smarować prowadnic, a najlepiej posmarować tym czym powinno czyli ceramicznym.

Nasmarowane prowadnice też czasami stają i rdzewieją to co mówić tych co chodzą na sucho, wystarczy, że auto postoi kilka dni
@Brezen: prowadnice zacisku smarem ceramicznym, tłoczek smarem do tłoczków, (prowadnice też tym możesz). najlepeij kup sobie 2 te małe nie potrzebujesz strzykawki,zęby wcisnąć pod gumkę tłoczka.

https://allegro.pl/oferta/ate-smar-pasta-do-cylinderkow-tloczkow-hamulcowych-9190456284?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NzYxODdlZWYtMjE4NS00NTEzLTlmMzctOWI1Y2M2ZmM0MmVjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0b85ba1a-c96c-4244-8dda-13482b28fad8

A jarzma zacisków to po czym jeździ klocek, jedni smarują inni nie. Ja smaruje smarem ceramicznym z tego powodu, ze dłużnej nie jest zardzewiałe, ale i tak z czasem się to ściera więc efekt podobny.
Producenci i na szkoleniach nie zalecają smarowania, ale tez
@krzysztof2033: Dzięki wielkie za odpowiedź!
Pozwól, że coś się jeszcze dopytam dla pewności (już zaryzykuję, że coś sobie o mnie pomyślisz ( ͡° ͜ʖ ͡°) ), bo ogólnie będę to robić pierwszy raz i mam problem z nazewnictwem niektórych elementów, że czasem nie wiem co ktoś ma na myśli. Może wynika to po części z tego, że zacisk motocyklowy jest chyba trochę uproszczony w swojej budowie (?)
Pobierz
źródło: comment_1652528602d6YChfxnuZZuImuVaq8Bw3.jpg
@Brezen: Tak, dokładnie to smarujesz w tych dziurach co te bolce wchodzą, a samego bolca na środku co chodzi po nim klocek w tym przypadku nie ma sensu z tego co widzę jest z nierdzewki tylko by się bród przyklejał, ale jeśli posmarowałeś to też nic złego się nie stanie.

Ważne w tym wszystkim jest to by nie użyć smaru, reagującego z gumą, czyli każdy smar z napisem do hamulców będzie
@Man_of_Gx: Nigdy tego nie sprawdzałem, możesz mieć racje, że taki CX wcześniej robi się płynny, tylko, że prowadnica i tak jest względnie szczelna smar nie wyleci nawet jeśli zacznie kropelkować, po prostu zmieni postać, ale zadanie nadal będzie spełniał,
ja zawsze stosuje jak większość, albo smar do tłoczków, albo ceramiczny i jest ok.