Wpis z mikrobloga

Miejskie Zakłady Autobusowe muszą wydawać 120 mln więcej na paliwo niż w poprzednich latach; Metro Warszawskie płaciło 40 mln zł za energię elektryczną, a teraz będzie płaciło ponad 80 mln zł; SKM płaci w tym roku 280 zł/MWh a w przyszłym roku będą płacić 570 zł/MWh czyli ok 47 500 000 zł do 97 000 000 zł.

BRAWO PAN PIS! Dzięki wysokim cenom energii oraz paliw Warszawa mówi bajo jajo 60 nowym autobusom, 1 nowemu pociągowi metra i 2 nowym pociągom SKM w skali roku.

#warszawa #paliwo #energetyka #komunikacjamiejska
  • 15
@Brajanusz_hejterowy: Tymczasem w tvp: Trzaskowski zaniedbuje komunikację miejską w Warszawie, ceny biletów rosną, ale na palety pieniądze się znalazły. Nie zapominajmy też o dużych podwyżkach dla swoich ludzi [tu wstaw "fur Deutschland" Tuska]. Tymczasem wspaniały rząd prawa i sprawiedliwości rozdaje kolejne pieniądze obywatelom w postaci dochodu gwarantowanego [tu wstaw materiał z jakąś babcią pojawiającą się w co piątym wydaniu wiadomości, która zachwala rząd pod niebiosa]. Dzięki temu podniesie się standard życia
@modzelem: policzyłem i wyszło mi, że 30% kosztów komunikacji miejskiej to ok 814 080 218 zł. Oczywiście nie liczę kosztów własnych ZTMu (biuro, podwykonawcy od sprzątania, przystanków itp), bo nie mam do tego dostępu.

Wypłaty w tym roku dla przewoźników to ok 2 713 958 749,00 zł ( 235 127 165 przejechanych wozokilometrów )

Jeśli jeszcze by policzyć koszty ZTMu to może z 900 mln z biletów by wyszło.
Pobierz Brajanusz_hejterowy - @modzelem: policzyłem i wyszło mi, że 30% kosztów komunikacji m...
źródło: comment_1652903672LWkHOoitVboPke3TtOoeCi.jpg
@Pabi77: Sto razy już tłumaczyłem na wykopie, a wszystko jak krew w piach. Jak rośnie koszt przetworzenia paliwa, transportu albo cokolwiek innego, to rośnie marża rafineryjna, która od kilku miesięcy jest błędnie utożsamiana z zyskiem rafinerii. To nie jest prawda, marża rafineryjna to prosta różnica między baryłką na giełdzie a ceną hurtową rafinerii i wliczają się w nią wszystkie koszty, w tym zysk Rafinerii. Ale też mnóstwo innych składników, włącznie z
@czuczer: Denerwuje mnie rozpowszechnianie dezinformacji. Nie ma żadnych spójnych logicznie argumentów że to Orlen postanowił nagle zarabiać krocie, bo wzrost cen u innych dostawców nie tylko też zaistniał, ale był podobny.
Gdyby to faktycznie Orlen przycinał, i to dziesiątki razy więcej niż dotychczas, to byłaby to życiowa szansa dla niezależnych sieci typu Moya czy Oktan, bo opłacało by się ściągnąć paliwa zza granicy i sprzedawać taniej, niż Orlen czy Lotos. No