Wpis z mikrobloga

Miraski mam problem ze wspomaganiem w #ford #focus mk2 2008 1.4
Mianowicie z układu wspomagania uciekł mi płyn, okazało się że leci przez piny w czujniku ciśnienia w pompie. Wykręciłem go, zamówiłem zamiennik i złożyłem wszystko do kupy. Zalałem płyn, odpaliłem silnik i zacząłem kręcić kierownicą. Obróciłem w jedna w drugą stronę ale podczas odkręcania z powrotem kierownicy poczułem że wspomaganie zanikło, zgasiłem silnik, zaglądam pod maskę a tam znowu wszystko zarzygane płynem, odkręciłem, patrzę na ten czujnik a tam dziura od boku w czujniku. Pomyślałem ze po prostu badziewny czujnik, zawiozłem go oddać na reklamacje. Sprzedawca powiedział ze pompa może dawać za duże ciśnienie ale reklamację przyjął i czekam teraz na rozpatrzenie.

Teraz mam dylemat, czy kupić oryginał i to rozwiąże problem czy tez faktycznie coś jest z całym układem i ciśnienie naprawdę jest za wysokie przez co kolejny czujnik idi na hui. Czy to co mówi sprzedawca może okazać się prawdą? Mial ktoś taki przypadek? Wydaje mi się ze jeżeli układ byłby przytkany to nie miałbym wspomagania po zalaniu nowego płynu lub kierownica chodziła z trochę większym oporem niz normalnie a ona chodziła przez ten moment tak jak przed usterką

Pytanie dodatkowe, czy ta pompa posiada zawór regulujący? Przeglądając oferty części nigdzie nie natknąłem sie na takowy.

Planuję jeszcze zmierzyć ciśnienie manometrem ale może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 5
@Runo1297: Wątpie że to problem za dużego ciśnienia. IMO czujnik był #!$%@? albo może niedokręcony?

Miałem tą samą usterkę koło miesiąca temu, kupiłem czujnik za ~150zł, porównywałem z oryginałem to był ten sam. Jak kupowałem to porównując te za ~70, to ten tańszy wydawał się badziewny. Zresztą nawet jak patrzałem na opinie z Allegro tych tańszych to ludzie pisali że czujnik potrafił po 2min też pęknąć i że nie polecają.

Niby
@lets_gou_tnijmy_wuosy: no wlasnie tez kupilem za ~150 zl
Oryginal 400, zamiennik w innym sklepie 250 i mysle nad tym oryginałem. Dzisiaj tez dostalem info od mechanika ze raczej #!$%@? czujnik niz za wysokie cisnienie. Takze chyba przeboleje te 400 i zobaczymu co będzie
@Runo1297: ja bym raczej strzelał na felerny czujnik nowy, jak nie boli cie 400zł to zawsze można odżałować i kupić.

Sam ale to jak miałem focusa mk1 to kupiłem czujnik prędkości(tez znany problem) to nowy czujnik po kilku kilometrach przestał działać.

Co do zaworu to nie wiem, nie będe ściemniał bo nie oglądałem aż tak pompy.

Masz linki do schematów to może coś będzie:

https://ford.7zap.com/en/car/43/no/0/1658/16038/70040/

https://ford.7zap.com/en/car/50/no/0/1732/16266/70983/

Tu masz schemat do problemu
jak nie boli cie 400zł to zawsze można odżałować i kupić.


@lets_gou_tnijmy_wuosy: boli w #!$%@? ale wole teraz zapłacić niz sie bujac z tym przez następny miesiac xD

Dzięki za schematy, nawet jesli jest zawor to ni #!$%@? od gory sie do niego chyba nie dostanę