Wpis z mikrobloga

@goferek: jeden ch..j czy to BITEX czy BOLL ważne jest przygotowanie podłoża i zabezpieczenie blachy pod tym środkiem, bo w przeciwnym razie rdza będzie wyłazić
@FoxX21: to wiadomo. Luźną korozję ściągam, jak jest jakiś nalot to nakładam preparat wiążący korozję. Później podkład epoksydowy i dopiero środek konserwujący. Co byś jeszcze dodał?
@goferek: W dupe se wsadzćie ten bitex i boll. Kup Noxudol i zrób raz i porządnie. Na bazie tego produktu robiło volvo podwozia do swoich aut. Zrobiłem kilka aut tym środkiem. Nic nie wyłazi. Nawet na stacjach i mechanicy pytają gdzie tak dobrze robią. Posłuchaj się ziom.
@vhooylux: o widzisz, czegoś takiego szukam. Bo czy wydam na preparat na całe podwozie 100 czy 200 zł to nie robi dużej różnicy, jeśli robota będzie trwalsza. Ile kg liczyłbyś na typowe podwozie?
@goferek: ja u siebie po zdjęciu korozji dawałem neutralizator rdzy, potem podkład epoksydowy, na to farbę czarną do metalu antykorozyjną i dopiero na to bitex/bolls - dawałem jedno i drugie. Całość robiłem w tamtym roku i spód samochodu nawal wygląda w porządku :)
Noxudol 1600 3l. + Noxudol 900 1l. Najlepiej jak puchę podłączysz pod pistolet. Pędzlem średnio na jeża. Na oczyszczoną rdzę daj Brunox miejscowo na ogniska.
@goferek: tutaj się niezgodę, bo zrobiłem na #!$%@? samą płytę bagażnika u siebie(po prostu dałem farbę czarną na oczyszczone podłoże - a zrobiłem tak bo nie miałem już czasu ani możliwości robić tak jak robiłem to na części gdzie się siedzi i progach) i jak myłem podwozie myjką to wszystko odpadło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vhooylux: a możesz mi powiedzieć jak się używa takich rzeczy jak np. nie mam kompresora - tzn. mam taki co nie ma zbiornika i wtedy dałby on radę taką puszką nakładać preparat? czy może musi być do tego jakieś mega wysokie ciśnienie?
@vhooylux: czym się różni 1600 od 900?
Nie mam kompresora, więc preferowałbym nakładanie pędzlem. Dawniej auta tak konserwowałem tańszymi preparatami i przy aplikacji ręcznej bez problemu trzymało się to przez kilka lat.
@FoxX21: robię na zwykłej sprężarce + pistolet. Nie znam ciśnień. Jeśli będziesz nakładać pędzlem to się zmażesz. Puszkę trzeba będzie rozciąć lub wyciskać. Pożyć sprężarkę. Pistolet nie jest drogi. O niebo lepsza robota.
@vhooylux: dzięki. Czyli 900 mógłbym zastosować jako taką formę podkładu.
I takie pytanie, może głupie albo mądre: jakie elementy pod autem sugerowałbyś omijać, poza oczywistymi typu amortyzatory itd?
@FoxX21: Trudno mi Ci cokolwiek doradzić. Zapytaj w narzędziowym.
@goferek: Tak, 900 jako podkład. Unikaj oczywiście wydechu. Nie opryskaj też elementów silnika. Jeśli chcesz to możesz dać 1600 na nadkola. Dzięki temu nie zbiera się tam błoto.