Wpis z mikrobloga

Mam problem ze znalezieniem pracy na junior testera. Przez ostatni miesiąc miałem 15+ rozmów HR i 8 rozmów technicznych. Mimo tego, że przechodzę przez te rozmowy techniczne b.dobrze to wszystko rozbija się o brak doświadczenia (zmieniam branżę na IT).
W CV mam wpisany kurs ISTQB, GIT, SQL, JIRA, Postman wydaje się że wszystko o co pytają na junior testera. Biorą mnie na te rozmowy techniczne, rozwalam je bo są dość proste, a później pada pytanie o doświadczenie - mówię szczerze że nie mam doświadczenia komercyjnego, testowałem stronki, API itd na własną rękę... I tu zazwyczaj widzę po minach, że zapala się czerwona lampka i to nie jest to czego się spodziewali.

Typowa sytuacja juniora w IT - Nie ma doświadczenia komercyjnego, a jak ma je zdobyć, gdy każdy wymaga doświadczenia komercyjnego... :(

Wiem, że jestem blisko i w końcu pierwsza pracka siądzie, ale może jakieś tipy co mógłbym poprawić?
Jest coś co robię nie tak a czego nie widzę?

#pracait #testowanieoprogramowania
  • 22
Dziwne, bo jeśli miałeś 8 rozmów technicznych (czyli w sumie pewnie ostatni etap) i twierdzisz, że poszły świetnie, a ani razu nie dostałeś propozycji to brzmi nieprawdopodobnie. W szczególności, że o kwestie doświadczenia pytają raczej na rozmowach HRowych i tam przekazują info, że jednak potrzebny ktoś z doświadczeniem.

Może spróbuj ogarnąć podstawy jakiegoś języka programowania, teraz jest trend automatyzacji, więc to może być sporym plusem.
@najdi013: Obiektywnie myślę że 4 na 8 poszły świetnie, bo pierwsze 2-3 to były nerwy i dopiero po 2-3 połapałem się że pytają jedynie o testowanie, a nie pytają nic z SQL Gita itd, więc przygotowując się do kolejnych kładłem nacisk na powtarzanie teorii testowania.

Może brzmi nieprawdopodobnie, ale na prawde tak to wygląda - nie mam wpisanego w CV żadnego doświadczenia, biorą mnie na rozmowy techniczne, idą mi bardzo dobrze
@DuzoPracuje: to może spróbuj powoli pisać coś w Selenium, zawsze to jakiś kolejny plus.