@dlugi-gr: co jest przekłamane w tym zdjęciu gównojadzie?
@kuraku: podpis że to nowa inwestycja, a to tylko odtworzenie stanu sprzed budowy metra. Czym innym jest kwestia budowy nowej infrastruktury a czym innym zmiana jej przy okazji innych inwestycji. Patrz - tunel S2 i odtworzenie Płaskowickiej tak, jak była i obok parkingi jak były zamiast od razu "parku linearnego"
@kuraku: kiedyś ludzie narzekali na brak ścieżek, a teraz jak im zbudować ścieżkę z kostki, to marudzą, że nie taka. Proponuję dostosować się do obecnych warunków albo zbierać podpisy do zarządcy drogi o planowanie ścieżek asfaltowych.
@kuraku: 6 pasów a i tak będzie zakorkowane, jakby było pasów 20 to też by korki były. Dlatego nie ma co budować szerokich dróg dla aut, bo będzie jeździć więcej osób które nie mają potrzeby tam jeździć.
@Janusz_Rekina: to niech się nauczy, za darmo tego nie robi( ͡°͜ʖ͡°) @Cobesh: no fajnie, a teraz ją przebudowywali, to powinni ją dostosować do potrzeb XXI wieku. @l-_-l: no i to są błędy. Skoro są #!$%@? ogromne pieniądze, a teren równany do zera, to nie ma lepszych warunków, żeby to ucywilizować. @FLAC: nie masz racji, jebnę jeden pas więcej i będzie git.
taaa, jak jadę DDR z kostki to czuję, jak rower staje w miejscu i muszę prowadzić xD
@Ogau: eksperciku, idź im tam w GDDKiA powiedz, że #!$%@? amatorzy się nie znają: "Z badań Instytutu Prognoz i Środowiska (UPI)wynika, że zużycie energii przez rowerzystę na nawierzchni z kostki betonowej zwiększa zapotrzebowanie energetyczne rowerzysty o 30 - 40% i tym samym zniechęca rowerzystę do odbywania dłuższych podróży." Źródło, polecam też to.
@kuraku: no dobrze, ale co z tego? Ta DDR jest tam od lat. Nowe ścieżki już dawno z kostki nie powstają. Póki co jest taka i dobrze, że jest. Mieli pościągać kostkę i zostawić szuter?
No i najważniejsze. To jest miasto. DDR w mieście nie służą do bicia rekordów na stravie
@kuraku: Drogi, zwłaszcza w miastach, służą o dziwo transportowi, a nie rekreacji. Jak kierowca chce sobie pojeździć rekreacyjnie czy wyczynowo to musi jechać na specjalnie do tego stworzony tor. Rowerzysta ma więcej alternatyw. Jak widać na tym obrazku DDR jest odpowiedniej szerokości, bo na fotce widzimy zero rowerów i kilkanaście samochodów, co samo w sobie mówi o natężeniu ruchu w tym miejscu.
@Ogau: pościągać kostkę i położyć asfalt, najlepiej dopasowując układ do nowoczesnych standardów. Ciężko o lepszą okazję niż moment, gdy cała droga była rozkopana.
Drogi, zwłaszcza w miastach, służą o dziwo transportowi, a nie rekreacji.
@dr3vil: no oczywiście, dlatego właśnie szczególnie kluczowe jest, żeby ich sieć była kompletna i przemyślana a wykonanie na właściwym poziomie. Bo jeśli masz do wyboru 3-pasmową miejską autostradę i gówno
@kuraku: Tak całkiem poważnie. O co wam chodzi z tymi ścieżkami z kostki? Pan Zdzisiek #!$%@? damką potrafi jeździć po leśnych wertepach, ale kostka to już za dużo dla profesjonalnego kolarza i jego kół 2 milimetry szerokości? Kiedyś to byli rowerzyści... ( ͡°͜ʖ͡°)
pościągać kostkę i położyć asfalt, najlepiej dopasowując układ do nowoczesnych standardów. Ciężko o lepszą okazję niż moment, gdy cała droga była rozkopana.
@kuraku: no wiadomo, utopia jest fajna, a kasa miasta to jednak rzeczywistość ¯\_(ツ)_/¯
Kiedyś babci zainstalowałem wykop żeby sobie pooglądała co się w świecie dzieje, a dziś się dowiedziałem że babcia czasami przegląda i czyta co tam wykopiecie. Babcia ma 75 lat, można 75 plusików dla niej? #wykop #babcia trochę #chwalesie
#polskiedrogi #urbanistyka #rower
@kuraku: podpis że to nowa inwestycja, a to tylko odtworzenie stanu sprzed budowy metra. Czym innym jest kwestia budowy nowej infrastruktury a czym innym zmiana jej przy okazji innych inwestycji. Patrz - tunel S2 i odtworzenie Płaskowickiej tak, jak była i obok parkingi jak były zamiast od razu "parku linearnego"
@Cobesh: no fajnie, a teraz ją przebudowywali, to powinni ją dostosować do potrzeb XXI wieku.
@l-_-l: no i to są błędy. Skoro są #!$%@? ogromne pieniądze, a teren równany do zera, to nie ma lepszych warunków, żeby to ucywilizować.
@FLAC: nie masz racji, jebnę jeden pas więcej i będzie git.
@kuraku: taaa, jak jadę DDR z kostki to czuję, jak rower staje w miejscu i muszę prowadzić xD
@Ogau: eksperciku, idź im tam w GDDKiA powiedz, że #!$%@? amatorzy się nie znają:
"Z badań Instytutu Prognoz i Środowiska (UPI)wynika, że zużycie energii przez rowerzystę na nawierzchni z kostki betonowej zwiększa zapotrzebowanie energetyczne rowerzysty o 30 - 40% i tym samym zniechęca rowerzystę do odbywania dłuższych podróży."
Źródło, polecam też to.
No i najważniejsze. To jest miasto. DDR w mieście nie służą do bicia rekordów na stravie
Za każdy razem kurna to samo tłumaczenie
Pracuje w branży.
Kostka jest tansza.
Pozwala na rozbiórkę i odtworzenie gdy potrzeba
Masa jest tańsza albo gdy masz jedna warstwę. Ale wtedy łatwo o nierówności.
Wolę jeździć po masie, to naturalne, ale skończcie z tą droższa kostka. Jakby była droższa to częściej by budowali z masy. Trust me.
(╯°□°)╯
@Ogau: pościągać kostkę i położyć asfalt, najlepiej dopasowując układ do nowoczesnych standardów. Ciężko o lepszą okazję niż moment, gdy cała droga była rozkopana.
@dr3vil: no oczywiście, dlatego właśnie szczególnie kluczowe jest, żeby ich sieć była kompletna i przemyślana a wykonanie na właściwym poziomie. Bo jeśli masz do wyboru 3-pasmową miejską autostradę i gówno
@kuraku: no wiadomo, utopia jest fajna, a kasa miasta to jednak rzeczywistość ¯\_(ツ)_/¯