Wpis z mikrobloga

Jakiego gravela polecacie do 5k. Zalezy mi bardziej zeby #!$%@?ł niz był wygodny w lesie. Na długie trasy. Polecicie cos z wlasnego doświadczenia? A jak cos polecicie to moglibysice krotko uzasadnic? Będę bardzo wdzieczny za wszelkoe rady.

#rower #rowery #cycling #kiciochpyta
  • 19
  • Odpowiedz
@Szil97: dla mnie gravel to taki leniwy rower, bardziej na wyprawy i zwiedzanie niż tryb sport . Do #!$%@? po #!$%@? to masz rowery cx (cyclocross) - ot takie szosy z grubszą oponą ;)
  • Odpowiedz
przełaj nie kończy się aby na 33C?


@AbaddonLincoln: Powtórzę mój wczorajszy wpis do innego kolegi pod tagiem #rower: wyjmij kij z dupy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A na poważnie, przełaj to wysoki rower do #!$%@? wszędzie, po krzakach, górkach, błocie, płotach i co ci się podoba. I ta konstrukcja wyjątkowo dobrze spełni potrzeby opa.
  • Odpowiedz
@4x80: jedyny kij na tagu masz Ty, czasem ameliniowy, czasem karbonowy... ( ͡° ͜ʖ ͡°) Skąd pomysł, że "wysoki rower", jak w sumie wręcz przeciwnie, stawiający na długość i sportową pozycję?
  • Odpowiedz
Skąd pomysł, że "wysoki rower", jak w sumie wręcz przeciwnie, stawiający na długość i sportową pozycję?


@AbaddonLincoln: Bo ma wysoko suport by nie walić po kamieniach i innych barierach stąd cała konstrukcja jest wysoka w stosunku do szosy i gravela. To jest wysoki i kompaktowy czyli krótki rower stawiający na prędkość i zwinność. Czyli wprost przeciwnie do tego co piszesz. Do tego ja mam taki rower więc nieśmiało napiszę, że nie
  • Odpowiedz
przełaj to wysoki rower


@4x80: proszę sobie w stack zerknąć.

I najlepiej w opracowanie praktyczne na podstawie dwóch Merid właśnie
https://bikemag.hu/english/gravel-vs-cyclocross-what-separates-the-two/

42 mm do żadnego przełaja nie włożysz, bo się nie da. Zrobiłeś gravela, ale wstyd Ci przed samym sobą, żeby się przyznać do tego :DDDD

Jesteś w przepotwornym błędzie, a że sobie klepiesz jakieś rowerki ABSOLUTNIE NIC NIE ZNACZY.
AbaddonLincoln - > przełaj to wysoki rower

@4x80: proszę sobie w stack zerknąć.

...

źródło: comment_1656321577qfuw4THp4ln9KFmzvaqikF.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
robisz ludzi w bola pod płaszczykiem mędrca, domorosłego alchemika


@AbaddonLincoln: Przecież wyraźnie widać, że przełaj jest krótszy i wyższy plus suport wyżej. Nawet co sam wkleiłeś ciebie nie przekonuje, nawet ta animacja? Do tego w końcu przeczytaj ten artykuł. xD

Jak nie masz takiego roweru to idź do sklepu i sobie zmierz, będzie nam wszystkim łatwiej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
przełaj nie kończy się aby na 33C?


@AbaddonLincoln: na oficjalne zawody tylko 33c max. do mojegi inflite'a weszły 36c. z przodu weszło by więcej (ale pewnie canyon używa jednego widelca w większości rowerów), z tyłu nie ma szans na nic więcej.

a co do pozycji - to subiektywna kwestia. no i dobrze dobrany rozmiar i dobrze ustawiony rower jest po prostu wygodny niezależnie od geometrii.
  • Odpowiedz
Szczerze mowiac to nie pomogliscie za bardxzo xD
A jakies konkretne modele?
Zaznacze, ze planuje raczej wycieczki po 100km zalozmy, ale fajnie by bylo moc zrovox jakis Sprint
  • Odpowiedz
@Im_from_alaska: W zawodach chodzi o to by były widowiskowe i dynamiczne stąd taka nie szersza opona, jak nie da się jechać to masz biec z rowerem na ramieniu stąd wysoko TT. A duży prześwit by się nie zabić i jest na błoto, kamienie, patyki ect, zaś osoby jak ja czasem to wykorzystują na szersze opony.

@AbaddonLincoln: Wybacz stare zdjęcie niestety nie mam innego. Przełaj i szosa mają taki sam rozstaw
4x80 - @Imfromalaska: W zawodach chodzi o to by były widowiskowe i dynamiczne stąd ta...

źródło: comment_1656325958jCxb66urOTmJkJAUqAee8a.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@4x80: ale co mnie Twoje rowery tworzone według Twojej filozofii?

Pytałem o porównanie, gdzie Mission CX w tym samym rozmiarze jest dużo niższym rowerem niż Silex, więc i środek supportu, jak i główkę ramy ma niżej. To zamyka temat.
  • Odpowiedz
I najlepiej w opracowanie praktyczne na podstawie dwóch Meride właśnie


@AbaddonLincoln:

eeeeeeeeeee - ale z tabeli wynika ze @4x80: ma racje - mission CX jest wyższy. Po prostu ma dłuższa podsiodłówke.

Poza tym tam jest botom bracket drop- czyli obniżenie suportu a nie jego wysokość nad ziemią. Wysokość supportu na ziemią jest wartością względna bo zależy od grubości opony. Drop jest liczony od płaszczyzny osi.
  • Odpowiedz