Wpis z mikrobloga

@zolcix: Nawet gdybyscie nie podwyzszali. To i tak reakcja powinna byc podobna na biegu jalowym:
-Ustawione obroty sa zazwyczaj "stale' i wynosza: X
-Obciazasz czyms silnik to mu trudniej sie "krecic" i wtedy spadaja do: Y
Bo po prostu stawiasz mu opor mechaniczny.

No chyba ze jakis super-duper nowoczesny silnik z regulacja automatyczna obrotow ale to juz "czarna magia..."
@Niedobry głównie chodzi mi o to że teraz obroty jałowe bez klimy są powyżej 1k. Wcześniej było to ok. 800, ostatnio coś się stało i to się zmieniło
@zolcix: No to z grubsza, mocno upraszczajac tym bardziej ciezej mu utrzymac rowne obroty jak go dobita klima obciaza... Plus wentylator pewnie chlodnicy na maksa bo upaly itd, itp...
@krulwonzuw no ja mam właśnie 800 z włączoną sprężarką, po wyłączeniu jest jakieś 1,1k

Ale ja jeszcze podejrzewam coś z przepustnicą/przepływomierzem/EGR, bo przy wyłączaniu silnika buda lubi potrząsnąć + od czasu do czasu traci moc na pierwszym i drugim biegu, po restarcie jest ok. Co ciekawe pojawiło się to po jeździe w tej ostatniej porządnej burzy.
@zolcix: powodzenia, jak mechanik nie powie coś w stylu "to je saab do tego ni ma części" to już jest połowa sukcesu, u mnie w b284 tydzień diagnozowali króciec z odpowietrznikiem wysprzęglika( ͡° ͜ʖ ͡°)