Wpis z mikrobloga

Podczas instalacji ubuntu przeklikałam domyślne ustawienia i założyło mi partycje 100GB na której jest system czy jakoś tak. Da się to jakoś rozszerzyć do tego 1TB które jest na sda3? Jestem kompletną amatorką jeśli chodzi o linuxa, znalazłam jakiś tutorial ale utknęłam na użyciu komendy lvdisplay która mi nic nie wyświetla (,)
Dodam, że jest to wirtualka postawiona na proxmoxie
#linux #ubuntu
sadcat - Podczas instalacji ubuntu przeklikałam domyślne ustawienia i założyło mi par...

źródło: comment_1659598119rPa8qE3ScoRLcNKK8nQvMz.jpg

Pobierz
  • 38
Da się to jakoś rozszerzyć do tego 1TB które jest na sda3? Jestem kompletną amatorką jeśli chodzi o linuxa, znalazłam jakiś tutorial ale utknęłam na użyciu komendy lvdisplay która mi nic nie wyświetla (,)


@sadcat:

sudo lvresize -l +100%FREE --resizefs ubuntu-vg/ubuntu-lv

Pokaż jeszcze wynik polecenia
lsblk
@sadcat: Jeśli masz tylko jedną partycję to nie jest to zbyt dobre. Moim skromnym zdaniem powinny być cztery partycje dla linuksa. W kolejności na dysku fizycznym BOOT (100 MB), SWAP (wielkości RAMx2), / (główna partycja systemowa - 50 GB), HOME (twoja partycja na pliki - reszta która zostaje). Postawiłbym ten system ponownie. Czyli najpierw uruchomiłbym sesję linuksa LIVE i uruchomił w nim GParted, w nim stworzył po kolei wszystkie partycje, odpowiednio
W kolejności na dysku fizycznym BOOT (100 MB), SWAP (wielkości RAMx2)


@Wiskoler_double: chyba przespałeś ostatnie 15 lat.

pa na to:
nvme0n1 259:0 0 238,5G 0 disk
nvme0n1p1 259:1 0 2,5G 0 part /boot/efi
nvme0n1p2 259:2 0 236G 0 part
nvme0n1p2_crypt 253:0 0 236G 0 crypt /home

Nigdzie nie ma /boot ani swap

Btw swap jako partycja a tymbardziej z rozmiarem 2xram jest bez sensu. Według
@Kryspin013: dalej nic

edytowałam wątek chwilkę po dodaniu z informacją o proxmoxie :p