Wpis z mikrobloga

Mirko pomusz, pls. Wybieram od pół roku, czas się wreszcie zdecydować

Seat Ateca FR (1) czy Audi Q3 (2)?

Auto do miasta i weekendowych wypadów 2+1 na +/- 300 km ..

- ateca praktycznie full opcja, Q3 tylko podstawowa plus 2-3 pakiety, jednak baza Q3 jest wyżej
- rata bardzo podobna w obu, choć cena katalogowa Audi Q3 wyższa o 15% (pewnie przełoży się na wartość końcową)
- atece już miałem 4 lata, byłem bardzo zadowolony
- autocentrum: ateca ma sporo opinii powyżej średniej, Q3 poniżej
- wnętrze wg mnie ładniejsze i bardziej nowoczesne Q3 + regulacja tylnej kanapy, której w w atece brak
- z zewnątrz w tych opcjach ateca zjada Q3 na śniadanie
- ateca niższa masa własna = lepsze osiągi, mniejsze spalanie?
- nie chcę "dopłacać" i wybierać nic ponadto co wybrałem (bardzo długi proces na finishu here)
- seat to seat, audi to premium

Link do porównania

#samochody #pytaniedoeksperta #audi #seat #motoryzacja
denwood - Mirko pomusz, pls. Wybieram od pół roku, czas się wreszcie zdecydować

Se...

źródło: comment_1659701262MkvkHtem4cGAUVZgnN0wES.jpg

Pobierz

Które?

  • Seat Ateca FR 51.9% (195)
  • Audi Q3 48.1% (181)

Oddanych głosów: 376

  • 43
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: pomijając kwestie gustu jak np. bryła auta, są czynniki obiektywne jak
- felga (17 na grubym kapciu vs 19 na run flat),
- czarny plastik vs plastik w kolorze nadwozia,
- listwa progowa, dyfuzor itd.
  • Odpowiedz
@denwood: Q3 z 1.5 tsi to jest no-go zone, to jest bezsens kupować coś co ma być komfortowe i premium z silnikiem przystosowanym do kompaktów i automatem DSG na suchych sprzęglach
Btw ta opona w Atece to jest dramat, wygląda już źle, suv powinien mieć trochę mięsa
Oba auta przy 145km/h i tak będą paliły 10L/100km więc nie widzę tu żadnych oszczędności
  • Odpowiedz
@denwood jeden #!$%@?, i to i to ginie w tłumie, beznadziejnie się prowadzi, pali za dużo jak na moc, kolor pewnie też weźmiesz szary, a nikt nie zwróci uwagi, że to Audi czy Seat to jak już to bierz tańsze.
  • Odpowiedz
  • 0
@kipowrot: Ateca dla mnie laika prowadzi się mega spoko i daje frajdę, chociaż trochę sztywna, w tym modelu można przełączać między trybami zawieszenia. O Q3 nie wiem nic ponad YouTube’y, w których zawieszenie i układ kierowniczy są chwalone jako jedne z pierwszych
  • Odpowiedz
@denwood: no to dodaj tempomat adaptacyjny, przyciemniane szyby, światła matrixy itd, ale ta felga z tą oponą i znaczkiem fr + pozmieniane plastiki w środku i na zewnątrz to są mega średnie niknące dodatki
Jak dla mnie koło w Q3 wygląda lepiej i bardziej pasuje do autka
  • Odpowiedz
@denwood: blacha i zabezpieczenie pewnie podobne, silniki, albo o czymś nie słyszałem, albo wszędzie z małymi wyjątkami są nieduże jednostki z imponującymi mocami, jednak niezbyt odporne na dłuższą eksploatację. Obydwa mają dwie cechy, które skreślają je w moich oczach, w sumie trzy - są nowe, niestety cała ekologia i masa elektroniki, żaden zapas materiałowy to są rzeczy, których nie cierpię w obecnych samochodach, plus jeszcze utrata wartości. Druga - są SUVami
  • Odpowiedz
@denwood: Jechałem 1.5 tsi Ateca i Q3, jechalem 2.0 tsi Atecą. To była różnica tak wielka ze az nie mogłem ogarnąć. Inny samochód, nie mógłbym żyć z myślą, że mam 50% auta.

WG MNIE Kuga Hybrid. Do miasta cacy i na trase daje rade. Poza tym jest ładniejsza wg mnie.
  • Odpowiedz