Wpis z mikrobloga

To zdjęcie zostało wykonane na wysokości prawie 15 km nad Morzem Irlandzkim w kwietniu 1985 roku.
Chodzi o naddźwiękowy samolot komercyjny Concorde lecący z prędkością Mach 2, czyli 2 razy większą od prędkości dźwięku lub około 2172 km/h.
Zdjęcie wykonał pilot z British Royal Air Force lecąc Panavia Tornado towarzysząc mu przez 4 minuty z równą prędkością, a następnie wykonał zdjęcie, do dziś będące jedynym zdjęciem Concorde'a lecącego z taką prędkością. Z reguły myśliwce mogą lecieć z taką prędkością przez parę minut (czas przegrzewania się zależny od wielu czynników), gdzie Concorde mógł tak godzinami.

U góry świeci słońce, a na tej wysokości niebo przyjmuje już ciemniejszą tonację nawet w środku dnia, ze względu na malejącą gęstość powietrza. Nawet krzywiznę Ziemi można w tym momencie docenić.

#ciekawostki #lotnictwo #fotografia
Nooser - To zdjęcie zostało wykonane na wysokości prawie 15 km nad Morzem Irlandzkim ...

źródło: comment_1660212388pHvqqBd8KGmum7gd0MLoKP.jpg

Pobierz
  • 45
Kwestia ogromnego zużycia paliwa przy takiej prędkości.


@John_archer: Sugeruję się wypowiedzą mądrzejszych ode mnie

The F-111, for example, did not have a maximum speed; it had a maximum operating airframe temperature. Which means that, you could go as fast as possible for as long as the plane didn’t overheat, and then you would have to slow down… but how fast that would be would depend on altitude, the weather, how much
@Nooser: uważam, że Concorde to jest jedna z najpiękniejszych rzeczy jaką ludzkość stworzyła kiedykolwiek. Jeśli dobrze pamiętam, Concord do tej pory 2 razy wylądował w Polsce, raz można go było nawet zwiedzić. Jeśli wznowią loty z nowymi Concordami do 2030 roku, tak jak jest to zapowiadane, to będę jedną z pierwszych osób, która kupi na niego bilet ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Polecam też zobaczyć film na YT
@Nooser: Ta katastrofa jako powod czegokolwiek to naciagana troche byla. Mam na mysli, ze przyczyna byla doskonale znane potem, i niestety byla to jakas bzdura, ktora latwo bylo poprawic. Tam chyba tez czynnik ludzki zawinil. W praktyce brak rentownosci to byl najwiekszy problem, nie oplacalo sie trzymac ich dluzej dla samego 'prestizu'.