Skutki wojny nuklearnej - Gruz z kosmosu! - Impreza wielorybów | Czytamy naturę #133

Wprost: https://www.youtube.com/watch?v=Hu7eWoJEax0
Wykopiecie?: https://www.wykop.pl/link/6804611/skutki-wojny-nuklearnej-gruz-z-kosmosu-impreza-wielorybow-czytamy-nature/

W 133. odcinku "Czytamy naturę" opowiadam:
1) 01:24 o tym, jak sonda OSIRIS-REx zgarnęła garść gruzu z asteroidy Bennu; #astronomia #kosmos #asteroida (4 obserwujących!)
2) 12:10 o tym, że nawet lokalny konflikt nuklearny może spowodować zagładę ludzkości; #wojna #technologia #bombaatomowa (4 obserwujących!)
3) 27:30 o tym, że finwale wróciły na swoje historyczne terytoria łowieckie. #biologia #wieloryb (1 obserwujący!)

Źródła:

1) Lauretta, D. S., Adam, C. D., Allen, A. J., Ballouz, R. L., Barnouin, O. S., Becker, K. J., ... & Yumoto, K. (2022). Spacecraft sample collection and subsurface excavation of asteroid (101955) Bennu. Science, 377(6603), 285-291. https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm1018
2) Xia, L., Robock, A., Scherrer, K., Harrison, C. S., Bodirsky, B. L., Weindl, I., ... & Heneghan, R. (2022). Global food insecurity and famine from reduced crop, marine fishery and livestock production due to climate disruption from nuclear war soot injection. Nature Food, 3(8), 586-596. https://www.nature.com/articles/s43016-022-00573-0
3) Herr, H., Viquerat, S., Devas, F., Lees, A., Wells, L., Gregory, B., ... & Meyer, B. (2022). Return of large fin whale feeding aggregations to historical whaling grounds in the Southern Ocean. Scientific reports, 12(1), 1-15. https://www.nature.com/articles/s41598-022-13798-7

#nauka #zainteresowania #gruparatowaniapoziomu #liganauki #conowegownejczer
LukaszLamza - Skutki wojny nuklearnej - Gruz z kosmosu! - Impreza wielorybów | Czytam...

źródło: comment_1662371447yi1OiCb6FQ6iYRm0VfRjVS.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
Moi drodzy, czyścimy listę. Uwaga, będzie to bardzo trudne, ale na pewno damy radę. Proszę uprzejmie plusować niniejszy komentarz tych, którzy NIE są na liście wołaniowej, ale chcieliby się na niej znaleźć. Poniżej będzie komentarz usuwający z listy wołaniowej. Ha! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Oto i komentarz usuwający z listy wołaniowej. Zaplusuj go, jeżeli Cię zawołałem dzisiaj, a sobie tego nie życzysz na przyszłość. Krótko mówiąc, wciśnij plus, żeby złamać mi serce. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@snnop93 odpowiem za Łukasza - "Światy równoległe". Bardzo fajna pozycja. Lekka do czytania, bo każdy rozdział można pochłonąć na raz i to w dowolnej kolejności ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@duzyalf a okej xD. Dzięki. Przejrzałem wszystkie pozycje na Legimi i nic mi nie pasowało- wszystko z fizyką, a w dalszej części tytułu rzeczywiście są słowa odnoszące się do tego
  • Odpowiedz
@powsinogaszszlaja: Człowieku, z przetworami nie wyrabiamy. Mamy już naście słoików "keczupu" z cukinii (przepis z cynamonem) i naście słoików sałatki z cukinii (przepis "na zimę" z octem). Obydwa przepisy mega, polecam obiema rękami, właśnie mi wczoraj zassało kolejną partię.
  • Odpowiedz
@LukaszLamza jak to wygląda w ogóle z Legimi, zyski mam na myśli. Wygląda jak coś na zasadzie Spotify, że od ilości pobrań książki dostajesz jakąś kwotę czy jak?