Wpis z mikrobloga

#witchsheart <--- tag do czarnolistowania lub obserwowania, jak kto woli
Ostatni update był miesiąc temu więc śpieszę z kolejnym.
Odrazu powiem, że nie dodałem super dużo rzeczy, bo miałem inne prywatne rzeczy na głowie, miałem trochę gorszy czas w życiu, robiłem se też małą przerwę z powodu pierwszych symptomów wypalenia i niechemisieozy, ale dłubać to dłubałem
Lista rzeczy które zrobiłem:

>Minigierka wędkarska

Długo myślałem jak ma ona wyglądać, myślałem nad jakimś QTE, eksperymentowałem z różnymi mechanikami, zrobiłem kilka różnych wersji, jedną dosyć skomplikowaną, inną minimalistyczną, trzecią jeszcze inną. Z racji że to minigierka, to celowałem w coś w rodzaju tej z Stardew Valley, ale nie było to zupełnie potrzebne. Mianowicie cel tej minigierki jest inny niż w SV, tam łowimy ryby dla zysku, łowimy je przez cały dzień, a w WH z kolei ta minigierka służy opowiedzeniu historii, historii Ryoshiego, rybaka który szuka jakiejś radości w świecie który jest pogrążony chaosem. Spotykamy go przy różnych akwenach, rozmawiamy z nim i możemy razem z nim złowić rybkę. Po prostu, rozmawiamy i łowimy. W nagrodę dostajemy nie tylko rybę, ale i progress questa, Ryoshi będzie mógł nam opowiedzieć coś więcej a nawet i pomóc nam w przyszłości. Nie ma sensu robienia super trudnej minigierki z milionem mechanik. Wystarczy symboliczne przyciśnięcie klawiszy, takie "press F to pay respect". Minigierka oczywiście będzie z czasem trudniejsza, ryby będą łatwiej się zrywały a prędkość zmieniania się klawiszy będzie rosnąć, ale ta minigierka nie ma być z założenia skomplikowana, ona będzie dodatkiem do dialogów i moim zdaniem w taki sposób sprawdza się ona dobrze.
Zapyta ktoś: ale czemu w ogóle ją dodawać? A ja odpowiem: gra indie bez minigierki rybackiej to nie jest gra indie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filmik -> https://streamable.com/7vql8n

>Jedna mapa skończona na 100%, tj pododawane detale, kolizje, cienie, #!$%@?

Nie brzmi to jak coś dużego, ale każdą mapę rysuje ręcznie i wiele rzeczy musze rysować piksel po pikselu, oczywiście automatyzuje sobie wszystko co się da, ale nie wszystko się da i czasem po prostu muszę manualnie osobiście coś zrobić, aby mapa nie wyglądała kanciasto czy tilesetowo

>Zaczęta kolejna z którą cały czas wojuje i staram się by była naprawdę elegancka

Pierwsze wrażenie jest ważne, a to jest mapa która ma wielkie implikacje lorowe i lepiej, aby to wrażenie było naprawdę dobre. Przekazywanie historii przy pomocy otoczenia czy tła jest trudne, ale jest potrzebne. Jeżeli ja widzę zrujnowaną katedrę to się zastanawiam czemu ona jest w ruinach. Czy ktoś ją zniszczył, czy może grafik jebnął od tak. A jeżeli jest powód, to kto i czemu to zrobił. Może ślady pazurów wskazują na bestię? A może jest ona spalona i zrobili to ludzie? A może są graffiti demonów więc może to demony zrobiły? Jeżeli ja jestem w stanie przy pomocy zwykłego assetu zniszczonego budynku przekazać komuś jakąś historię, to chcę to zrobić. Sprawy oczywiście nie są takie proste, ale chciałbym przy pomocy środowiska pomóc graczowi poznać świat, lore i pomóc mu zrozumieć czemu jest tak jak jest

>Questy

Koń jaki jest: każdy widzi

>NPCe

Nito, Ryoshi, Sinu, Van, Kielbasa i jeszcze kilku w planach mam. Każdy z nich ma swoje dążenia i plany, mają swój cel w tej opowieści. Mają swoją historie, swoich sojuszników i wrogów. Niby pierdzenie w bambus i każdy gejdew tak mówi, ale lore akurat mam dobrze rozplanowany....chyba.
A, trzej ostatni to referencja jedncześnie do Świata Według Kiepskich, Gachi i inside joków developera ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filmik -> https://streamable.com/zujkm2

>1 Mobek

Kappa która jest kaczką więc... jest to Gappa xD
Inspiracja, ekchem, HLDerem
Filmik -> https://streamable.com/elirgx

>Bugfixy i inne programistyczne usprawnienia

print("dupa")

To chyyba tyle. Narazie walczę z wypaleniem, lenistwem i innymi rzeczami.

https://store.steampowered.com/app/1973890/Tale_of_Witchs_Heart/ <--- gierke mozna zwishlistowac na Steamie

#gamedev #godot #tworczoscwlasna #programowanie
synbozy777 - #witchsheart <--- tag do czarnolistowania lub obserwowania, jak kto woli...

źródło: comment_1663630199zzGcOT9eCj8O6KAOmrgycH.jpg

Pobierz
  • 2