Wpis z mikrobloga

@DurzyHarakter30: Różne studia/artysci korzystają z różnego oprogramowania bo najlepsze oprogramowanie to takie które znasz. W większości tych popularnych zrobisz to co chcesz czasem tylko sposób użycia narzędzi jest inny. To są tylko narzędzia ostatecznie. Zmiana pędzla ma inny nie sprawi że nagle nauczysz się dobrze malować
@DurzyHarakter30: Siedzę w blenderze już parę ładnych lat, przerzuciłem się z 3dsmax i miałem tech krótki moment używania mayi i houdiniego.
Blender jest bdb do modelowania 3D, system skrótów klawiaturowych robi tzw. robotę :)
Jest to ogółem dosyć rozbudowany software, gdzie zrobisz model, pomalujesz, posculptujesz, zrobisz animację i symulacje. Nie jest idealny we wszystkim, ale jest za darmo i rozbudowane funkcje przychodzą z płatnymi pluginami.
Jednym z pierwszych full animowanych w
@DurzyHarakter30: Blender guru najpierw obczaj na yt. Ogółem z pewnością znajdziesz coś po polsku, ale większość rzeczy jest w języku angielskim na yt - tutoriali jest od groma.
Mogę polecić Dikko, blender guru, Ian Hubert, default cube, CG boost, CG cookie, CG matter, erindale - a i pewnie takich quality kanałów dałoby się więcej znaleźć, ale mnie np. mniej interesował temat sculptingu, to też nie zagłębialem się w to szczególnie.
@DurzyHarakter30:
Kwestia tego w co celujesz - samo modelowanie podstawowe dosyć szybko ogarniesz, kilkanaście roboczogodzin siedzenia i testowania, nadążania z tutorialami itp.
Później jak się chce mieć np. dobrą topologię, zrobić postać pod animacje, dodać materiały i pomalować jakiś obiekt, to jakby osobne moduły wiedzy, których się trzeba nauczyć.
Całości programu raczej nie nauczysz się szybko, też nie ma takiej potrzeby - każdy z tych softów 3D, to jest kombajn do
@DurzyHarakter30: Ja pracowałem 4 lata na Blenderze i nie uważam, że miałbym go opanowanego :D
To bardzo płynna kwestia.
Zrobić pierwszy dobrze wyglądający na renderze model, to jak się wkręcisz i masz smykałkę artystyczną to może być i po tygodniu.
Czy on będzie przygotowany dobrze technicznie, chociażby pod względem ilości polygonów, czy optymalizacji pod render, to już zupełnie inna kwestia.
Też kwestia czy chcesz modelować pod render, czy np. pod wykorzystaniu
@DurzyHarakter30: W Blenderze możesz modelować, rzeźbić, malować w 2d i 3d na obiektach, tworzyć tekstury, animować w 3d i 2d, symulować płyny, ogień i dym no i całą dynamikę obiektów, montować filmy, tworzyć efekty, programować, pisać teksty nawet - nie mam pojęcia co ten program jeszcze potrafi. Nigdy się wszystkiego nie nauczysz bo nie potrzebujesz (a jak czegoś nie potrzebujesz to i tak zapomnisz - ważne że wiesz gdzie szukać) (