Wpis z mikrobloga

W grach strategicznych (budowlanych) najbardziej dokucza mi to, że musisz ogarnąć wszystko, milion rzeczy, każde nawodnienie, irygację, oparametryzować każdą kopalnię, karczmę czy kamieniarza, zadbać o każdy skwer, plac zabaw, liczbę strażaków w każdej remizie, zdecydować o każdym pixel na planszy. Dlaczego budowlanki nie pozwolą aby w dowolnej chwili oddać część kompetencji AI a samemu zająć się dopieszczaniem ulubionego obszaru?\

#gry #steam #pcmasterrace

To także sugestia do kolegów z #gamedev :)

Powinno być coś takiego jak płynne oddalanie i przybliżanie abstrakcji. Znudziło mi się granie szczegółowe, wtedy wychodzę abstrakcję wyżej, a AI bawi się w "klikanie po kopalniach" a ja kieruję politycznie, wyznaczam kurs rozwoju np. miasta. Chcę wrócić do pielenia ogródków, to wracam w dowolnym momencie.

Zróbcie strategię, gdzie w dowolnym momencie będzie można oddać dowolny obszar pod zarządzanie AI i następnie przejąć go w dowolnym momencie, wtedy kupię taką grę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 7
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: pomysł typu ciekawy w teorii laika, wyzwanie w implementacji i w praktyce nierealny xD
1. jeżeli chcesz by ai przejęło za ciebie tylko część obowiązków, jak doprowadzenie prądu czy wody jak w CS albo tworzenie jakichś pól czy przypisywanie pracowników, to należy się zastanowić, po co w ogóle w grze takie opcje? Jak i tak ai za ciebie to zrobi, to niech gra działa bez tego typu mechanik
2. autobudowanie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TymRazemNieBedeBordo: Nie rozumiesz. Nie chodzi o to żeby "gra się sama grała" tylko żeby była zarówno opcja autystycznego ustawiania wszystkiego jak i oddelegowanie części najbardziej powtarzalnych i monotonnych obowiązków AI.
Dla przykładu w StarCrafcie 1 jak robiłeś nowego robotnika to musiałeś go sam zaznaczyć i kliknąć mu: zbieraj minerały tutaj. W StarCrafcie 2 ustawiasz im punkt zbioru na pole minerałów i AI automatycznie wysyła nowego robotnika do najlepszego miejsca. Ale jak