Wpis z mikrobloga

#steamdeck
Pamiętajcie, żeby wbić sobie do BIOSu i ustawić 4GB zarezerwowanego RAMu dla GPU. Domyślnie jest 1GB przez co alokacja 1GB+ vramu zajmuje trochę dłużej niż jak po prostu walnie się statycznie 4GB. Jest to najbardziej zauważalne na windowsie (wręcz jest to konieczne aby wiele gier było grywalnych) ale na SteamOS też widać zauważalną poprawę stabilności FPS i mniejszy pobór energii.
  • 6
@kiruz: no bo jak z 16 gb zabierzesz 4gb to zostaje 12. A jak tylko 1 to 15. 15 vs 12gb ramu na aplikacje w trybie desktop. Wiekszosci i tak nie robi to roznicy. Ze starych testow na etapie projektowania im wyszlo ze statyczne 4gb nie robi wystarczajacej roznicy. Ale watpie zeby kiedykolwiek pracowali nad maksymalizacja wydajnosci, w koncu maja wazniejsze priorytety jak np. utrzymanie i rozwoj protona.
@ZjadaczKotuch: skąd pomysł, że trim ma jakikolwiek związek ze zużyciem dysków? TRIM to przecież zerowanie przestrzeni oznaczonej jako zwolniona po usuniętych plikach/blokach tak aby następny zapis w tym miejscu nie wiązał się z pełnym cyklem P/E.