Wpis z mikrobloga

Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem, ale nurtują mnie takie kwestie i chciałbym zapytać z czystej ciekawości. Jak to jest z przeliczaniem mocy akumulatorów przy stosowaniu przetwornic... Pomińmy sprawność całego układu.

Dajmy na to mam akumulator 12V 100 Ah czyli ze wzoru P = U * I mam 1200 W mocy tego akumulatora, ale to pod warunkiem, że będę miał urządzenie na 12V. i Wtedy takie urządzenie o mocy 1.2 kW podziała mi przez godzinę jak rozumiem tak?
A teraz jak użyję przetwornicy na 230V to co uzyskam?
Moc zostaje taka sama, ale będę miał mniej amperów do wykorzystania? Czyli zmianiając wzór I = P/U i zostaje mi wtedy ok 5 Ah ?
Czy może inaczej to działa? Jak teraz znajdę urządzenie o mocy 1.2 kW to pochodzi ono przez godzinę na 230V tak jak poprzednie urzadzenie przy 12V?

Oświećcie mnie proszę.
#elektronika #elektryka
  • 10
  • Odpowiedz
  • 0
@DanekRBI 100Ah to nie prąd tylko pojemność akumulatora. Prąd jaki może popłynąć zależy od zabezpieczeń. Przyjmijmy 10A to wtedy masz moc 120W. Przyjmując przetwornicę idealną dalej masz 120w przy 230 V ale teraz prąd będziesz miał 0,52A
  • Odpowiedz
@kost: Ok czyli tak: Mam aku 12V 100Ah. Używając jakiegoś urządzenia o prądzie rozładowania 10A mogę z niego przez ok 10h korzystać czy jakoś inaczej muszę to liczyć mając na uwadze to co napisał @slavkowsky?

A jak skorzystam z idealnej przetwornicy to jaka zostanie mi do wykorzystania pojemność tego aku na 230V?
  • Odpowiedz
  • 0
@DanekRBI pojemność aku się nie zmieni, jesli masz idealną przetwornicę, to czy będzie to 230V czy 12V to szybkość z jaką rozładuje się aku zależy od pobieranego prądu przez odbiornik.
Naj prościej mówiąc, dla aku 100Ah możesz przez 100 godzin ciągnąć prąd 1A, lub 10A przez 10 godzin. Mowa oczywiście o warunkach idealnych gdzie nie występują straty i aku trzyma napięcie 12V, itd.
Za bardzo nie czuję co chcesz osiągnąć więc tak
  • Odpowiedz