Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Nie rozumiem co jest takiego szczególnego na rynku pracy co wyróżnia te B2B?
Zarabiam 20k brutto na UoP i nie wiem czemu takie B2B jest niby "fajne i modne". Przecież już UoD jest zdecydowanie lepsze, bo mniej kasy idzie na podatek i więcej trafia do ręki. Na B2B płaci się większy podatek i płaci się tylko zdrowotne aby korzystać tylko ze szpitala.
To już UoP jest lepsze, bo dostaje się od B2B niewiele mniej ale ma się i chorobowe jak się zachoruje oraz wysoką emeryturkę.
A jak się przekroczy limit 30-krotności składek emerytalnych i rentowych - to wtedy pozostałości trafiają na konto :)
Jedyna wada to wejście w drugi próg podatkowy przy UOP po 0,5 roku wypłat które ma się je wpierw w pierwszym progu podatkowym. Wtedy trochę boli, ale przekroczenie limitu składek emerytalnych sprawia, że trochę się pieniędzy zwraca :)
Chyba, że ktoś mi wyjaśni jakie są plusy B2B? Bo w tym jestem kompletnie zielony a chętnie się dowiem ;)

#pracait #programista15k #pracbaza #praca

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #638bb63c4bf3873cacedc5cd
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: jonik
Wesprzyj projekt
  • 84
Umowa o dzieło to umowa o DZIEŁO.

O ile nie dostajesz zlecenia na zrobienie konkretnej rzeczy określonej w umowie od A do B to trochę wystawienie się na ryzyko od skarbówki albo od pracodawcy. Bo jak spróbujesz w trakcie takiej fikcyjnej umowy o dzieło zwolnić się w połowie jej trwania to narażasz się na kary związane z nie skończeniem dzieła.
@AnonimoweMirkoWyznania: UOD po prostu nie przejdzie kiedy Twoja praca jest w praktyce etatem, myślisz że ludzie by tego nie nadużywali jakby US na to przymykał oko?