Wpis z mikrobloga

Czy w Blenderze da się w jakiś logiczny sposób zmienić układ obiektów i potem wrócić do poprzedniego układu?
Załóżmy że chcę przestawić 5 obiektów w scenie, kamerę i 3 światła - jak zrobić presety różnych ujęć?

Najprościej byłoby wrzucić wszystko w osobne Collections i ujawniać je jak potrzeba ale to tworzy duplikację obiektów, materiałów, meshy, jeśli cos ma dodatkowo być w Compositorze to już przy dwóch układach mamy konkretny śmietnik.
Najlepiej jakby dało się tworzyć presety dla wybranych parametrów np. pozycja, kolor światła i kąt kamery - wtedy wszystko byłoby ładnie i czysto

Można to robić klatkami animacji ale to droga mocno naokoło
#blender
ewolucja_myszowatych - Czy w Blenderze da się w jakiś logiczny sposób zmienić układ o...

źródło: comment_1670336072mVmGLmAEIc8Fxgcm49Oncs.jpg

Pobierz
  • 13
@Loco_Tranquilo: blisko. W tej opcji Full Copy co zrobiłeś lodówka jest już innym meshem więc materiały ok, ale zmiana parametrów mesha nie zupdatuje się na instancjach lodówek.

Myślę o napisaniu addona. To musi być zrobione tak że w addonie są sloty na parametry - position, light power, camera angle i wartości tych slotów są pobierane lub wysyłane do obiektów - wtedy masz jedną scenę w której klikniecie powoduje zmianę obiektów ale