Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 549
Nie no, ładnie pościelone, trup też się słał gęsto. W najczarniejszych latach polskiego ruchu drogowego, w wypadkach ginęło około 3 razy więcej ludzi, przy liczbie pojazdów około 20 razy mniejszej niż dzisiaj. Janusze jednak i tak powiedzą, nie było pasów, poduszek powietrznych i jakoś my przeżyli. No wy tak, ale nie każdy. Dodatkowo informacje o wypadkach za PRL nie były podawane do wiadomości, więc mało kto wiedział, że na drogach ginęło rocznie po 6-7 tysięcy ludzi.

#oswiadczenie #samochody #motoryzacja #historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #brd #prawojazdy #kierowcy
pogop - Nie no, ładnie pościelone, trup też się słał gęsto. W najczarniejszych latach...

źródło: comment_1671531975g0g6Sc4zg9JYsSkGpqk8XT.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • 7
@pogop czy rosnaca liczba pojazdów zawsze powinna dodatnio wpływać na zwiększona liczbę śmiertelnych wypadków? Wlokąc się w korku trudniej zabić niż jadąc luźno.

Oczywiście nie mówię, że im więcej pojazdów, tym mniej wypadków. To po prostu sprawa bardziej złożona niż się na pierwszy rzut oka wydaje.
  • Odpowiedz
@Halbr: Większe bezpieczeństwo pojazdów i większa świadomość zagrożenia na drodze wśród kierowców. Kiedyś bez pasów, poduszki nie istniały, stan techniczny pojazdów.. wiele można tu wymieniać. Postęp jest.
  • Odpowiedz
@viollu: no zależy co masz na myśli bezpieczne. Rewolucja zaczęła się w około 2000 r. kiedy to zaczęły pojawiać się samochody z 5 gwiazdkami Euro NCAP, czyli organizacji, która od 1997 robi testy zderzeniowe. Nagle się wtedy okazało, że da radę robić bezpieczne auta.
  • Odpowiedz
@pogop: ale tamte 5 gwiazdek to tamte 5 gwiazdek, a nie dzisiejsze. mam na myśli np. 6 poduszek powietrznych i ESP. ESP jest obowiązkowe od listopada 2014, a poduszki w większej liczbie niż 2 pewnie też dopiero w tamtych okolicach były powszechnie montowane jako seryjne.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 32
@viollu: no zgoda, pierwsze 5 gwiazdek dostała Laguna 2, miała od groma poduszek, świetną strefę zgniotu i ESP, a to było 22 lata temu. Teraz kolejną rewolucyjną zmianą są elementy autonomiczne asystent pasa ruchu i aktywne hamowanie. Moim zdaniem Euro NCAP zrobiło błąd, że nie daje teraz 6-7 gwiazdek albo i więcej byłoby to bardziej czytelne.
  • Odpowiedz
@bruhh: albo opony zimowe. Tak w kwestii bezpieczeństwa. Mój tata jak pierwszy raz kupił zimówki i założył to normalnie jak wynalezienie koła na nowo. Od razu leciał po komplet do drugiego samochodu i namawiał wszystkich w rodzinie na opony zimowe
  • Odpowiedz
@moll: to tez nie do konca byl problem po stronie ludzi tylko po stronie panstwa. Do lat 90 nie było mowy zebys dostal jakiekolwiek opony zimowe, juz ciezko o auto bylo a co dopiero jeszcze zachcianki w postaci opon ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@bruhh: mi chodziło raczej o kolejną cegiełkę w kwestii podnoszenia bezpieczeństwa ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo jak opony się pojawiły to też świadomość wchodziła stopniowo
  • Odpowiedz
@Halbr: to co zmieniło się najbardziej, to poziom bezpieczeństwa samochodów


@pogop: Na to też potrafią psioczyć ale nie tylko janusze ale też rozmaici ekolodzy i aktywiści miejscy. "40 lat temu auta byly lżejsze więc mniej paliły", "auta były mniejsze i mniej przestrzeni w mieście zajmowały" a to że teraz auto się nie składa jak harmonijka, że fotel nie wylatuje przez okno przy byle zderzeniu, że są strefy zgniotu, że są
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pogop: podobno pozycja leżąca jest najbezpieczniejsza w momencie wypadku. Przeciążenia rozkładają się większej długości, nogi się łamią pochłaniając część energii itp..
  • Odpowiedz