Wpis z mikrobloga

Mam pomysł eksperymentalny żeby sterować obrotami wentylatora w kotle biomasowym w zależności od czasu. Przykład: wsypuję do kotła 30kg paliwa i wiem, że będzie się to palić 3h (10kg/h) i chcę żeby wentylator przez pierwszą godzinę palenia pracował z maksymalnymi obrotami a po tej godzinie żeby stopniowo obroty spadały i ostatecznie po 3 godzinach żeby wentylator się całkiem wyłączył.
Czy są dostępne jakieś zwarte regulatory obrotów silnika z czasówką? Czy trzeba łączyć to oddzielnie tj. regulator oddzielnie sterowany oddzielną czasówką? Przeszukałem trochę internetu ale nie mogę nigdzie trafić na taki "zwarty w budowie" regulator (może nie istnieje?).
Jestem laikiem w tym temacie i proszę o pomoc. Jak robię gdzieś błędy logiczne/myślowe to proszę o poprawienie.

#elektronika #inzynieria #automatyka
  • 16
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Przykładem sterownika programowalnego układu logicznego (PLC), który można zastosować do automatyzacji sterowania obrotami wentylatora w kotle biomasy, jest np. sterownik firmy Siemens, model S7-1200.

Sterownik ten posiada wbudowane wejścia i wyjścia cyfrowe oraz analogowe, dzięki czemu może być podłączony do różnego rodzaju czujników i elementów sterujących. Ma też możliwość programowania za pomocą specjalnego oprogramowania, takiego jak np. TIA Portal.

Aby zastosować sterownik S7-1200 do automatyzacji sterowania obrotami wentylatora w kotle biomasy, należy
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Melograno: Poniżej znajduje się przykładowy program w języku Ladder Diagram (LD) do automatyzacji sterowania obrotami wentylatora w kotle biomasy za pomocą sterownika PLC firmy Siemens, model S7-1200, i oprogramowania TIA Portal, gdzie czynnikiem zmian będzie czas jaki minął od włączenia kotła:

// Deklaracja zmiennych
VAR
time : REAL; // Zmienna przechowująca czas jaki minął od włączenia kotła
fanspeed : REAL; // Zmienna przechowująca obroty wentylatora

// Inicjalizacja zmiennych
time :=