Wpis z mikrobloga

Jakiś sklep #januszex z #allegro sobie "pożyczył" moje autorskie zdjęcia obiektowe do sprzedaży na allegro pewnego produktu i jeszcze bezczelnie napisał, że zdjęcia są ich autorstwa. Wysłałem mu wiadomość o zaprzestanie korzystania z mojej własności intelektualnej oraz zgłosiłem to do @allegro_pl które stwierdziło, że oni nie są w stanie stwierdzić czy to faktycznie moje zdjęcia, pomimo tego, że im wysłałem oryginalne zdjęcia w pełnej rozdzielczości z pełnymi danymi EXIF, zdjęcia na moim ogłoszeniu były od lipca a januszex je wrzucił niedawno robiąc bezczelnego print screena z mojego ogłoszenia i wrzucił na swoje. Teraz pytanie na jaką kwotę odszkodowania pozwać Janusza i jednocześnie allegro bo nie chcą usunąć tego zdjęcia/ogłoszenia ze swojego portalu. Jakie są stawki za wykonanie zdjęć obiektowych do sprzedaży produktu? Z prawa autorskiego wynika że można wołać 2-3 krotność stawki rynkowej, nie jestem profesjonalnym fotografem ale lubię robić amatorsko obiektówki więc nie jestem w temacie. Ktoś, coś?

#prawo #fotografia
  • 15
@11262: jak allegro sprawdza czy zdjęcie jest kradzione od innego sprzedającego? Otóż kiedy wstawiasz zdjęcie na allegro to system nakłada na nie ledwo widoczne szare paski (jakoś RGB 254,254,254), żeby je zobaczyć trzeba mieć dobry ekran i się przyjrzeć. Gość zayebal zdjęcie, wymazał sobie paski i wrzucił jako swoje a że paski im (allegro) się nie pokryły z oryginałem to mają sprawę w doopsku xD przynajmniej tak to działało rok temu
@11262: Panie, a wiesz, że żeby udupić pozew w EPU, to wystarczy jedno pismo strony przeciwnej? Później to trafi do SR lub SO w dużym mieście i masz lata czekania, do tego prawnik + opłata za pozew + pewnie i biegły będzie potrzebny.

Weź się przejdź do kogoś kto to ogarnia prawa autorskie i zastanów się 4x czy Ci się ten biznes kalkuluje...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0