skoda octavia rs 2016, miga kontrolka świec w trakcie jazdy, czuje ze ma mniej mocy, do tego swieci się kontrolka spryskiwaczy mimo ze są prawie pod korek zalane, to może być problemem? #motoryzacja #skoda #samochody #kiciochpyta
@krokz: wrozenie z fusów. Poszukaj na szybko na grupach na FB kogoś z vcds z okolicy. Może być jakaś pierdoła typu wężyk, a równie dobrze mogą być uszkodzone wtryski przez opiłki.
@bruhh: To wskazuje na wysilenie silnika. Ja to biorę na prosty, chłopski rozum. Jeśli silnik może pracować ciągle z mocą maksymalną to zapewne mam do czynienia z silnikiem stacjonarnym. Jeśli silnik może pracować z mocą maksymalną przez kilka godzin to jest to zwyczajny silnik. Jeśli nie wytrzyma kilku godzin to jest to silnik wysilony który swoje parametry osiąga dzięki precyzyjnie wykonanym częściom a te
@MiniasNr22: waśnie tu jest dziwna sprawa, bo moc jest normalna dopóki się kontrolka nie zaświeci, a kontrolka zaczyna świecić jakoś 2min po odpaleniu silnika
Jeśli to zapchany dpf, a tak też może być - jeśli miałeś trafiony / nieoryginalny czujnik ciśnienia i nie odpalalo Ci się wypalanie to może być konieczne wypalanie serwisowe, a do tego czasu auto będzie w trybie awaryjnym z ograniczona mocą. Jechać tak się niby da, ale bez podpięcia kompa nie wiesz ile faktycznie sadzy tam jest, a powyżej pewnej wartości nie odpalisz już serwisowego wypalania i pozostanie tylko czyszczenie fizyczne albo
@krokz: kuna przegryzła rurkę od turbo. Zerknij pod maskę za silnik- być może sam zauważysz gdzie to ścierwo zżarło ten wężyk. Miałem to samo w górach- 190km w dsg przy miejskiej jeździe do trójki podbijało. Jedź do jakiegokolwiek mechanika żeby ci tą rurkę złączył nawet taką od długopisu i nie zauważysz różnicy. Mi tak zrobił typ i spokojnie pół kraju przejechałem.
Jak to VAG, to uszkodzony czujnik pod pedałem zapalał błąd ESB i hamulców, a samo ESP wyłączał. Tak samo dopóki nie wcisnąłeś hamulca, to komputer się nie czepiał. Przynajmniej tak było w pasku b5, a to zbliżone konstrukcje.
@krokz: no ja się raz postawiłem bliżej śmietnika pod hotelem i ze skręconymi kołami, a nie miałem wypryskane tym siuwaxem, to zaraz ścierwo wlazło- jeszcze resztki leżały przy korku oleju xD. Ultradźwiękowe mnie nie przekonują- ja zawsze leję ten z Aroxa i tam gdzie polane, tam nie wyżarło, a na 3 autach sprawdzałem.
@Pan_krecik: Kolega tak wracał Octavia 1 przez 600 km do domu. Mówił potem, że było ciężko i wlókł się za tirami albo go wyprzedzały, bo mógł max 80km/h. Ale najpierw podpiął pod komputer i sprawdził, że EGR. W mojej trójce zapaliła się dwa razy w życiu. W obu przypadkach przez kilka dni ignorowałem wypalanie DPfa. Pół godziny jazdy po autostradzie później zniknęła.
#motoryzacja #skoda #samochody #kiciochpyta
@bruhh: To wskazuje na wysilenie silnika. Ja to biorę na prosty, chłopski rozum. Jeśli silnik może pracować ciągle z mocą maksymalną to zapewne mam do czynienia z silnikiem stacjonarnym. Jeśli silnik może pracować z mocą maksymalną przez kilka godzin to jest to zwyczajny silnik. Jeśli nie wytrzyma kilku godzin to jest to silnik wysilony który swoje parametry osiąga dzięki precyzyjnie wykonanym częściom a te
@krokz to jest ogólnie błąd zasilania
Czyli mogą być siwece a może być przepływają a lbo #!$%@? wie co ;)
Zerknij pod maskę za silnik- być może sam zauważysz gdzie to ścierwo zżarło ten wężyk.
Miałem to samo w górach- 190km w dsg przy miejskiej jeździe do trójki podbijało. Jedź do jakiegokolwiek mechanika żeby ci tą rurkę złączył nawet taką od długopisu i nie zauważysz różnicy. Mi tak zrobił typ i spokojnie pół kraju przejechałem.
Jak to VAG, to uszkodzony czujnik pod pedałem zapalał błąd ESB i hamulców, a samo ESP wyłączał. Tak samo dopóki nie wcisnąłeś hamulca, to komputer się nie czepiał. Przynajmniej tak było w pasku b5, a to zbliżone konstrukcje.
Ultradźwiękowe mnie nie przekonują- ja zawsze leję ten z Aroxa i tam gdzie polane, tam nie wyżarło, a na 3 autach sprawdzałem.
czy żarówkę w lampie wymienić...
Co wyrośnie z tego "rurkowego pokolenia"..?!
Awaria zaworu recylkulacji spalin EGR.
Nic poważnego ale samochód kopci i nie ma mocy..
Ale najpierw podpiął pod komputer i sprawdził, że EGR.
W mojej trójce zapaliła się dwa razy w życiu. W obu przypadkach przez kilka dni ignorowałem wypalanie DPfa. Pół godziny jazdy po autostradzie później zniknęła.