Wpis z mikrobloga

#blender #unrealengine #grafika3d #ue5

Z nudów wpadłem sobie na pomysł, że sobie odwzoruję swój pokój w UE5, żeby sobie po nim po prostu pochodzić ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Problem jest taki, że znam tylko programy typu cad 3D i np. zrobić jako taki model obudowy komputera (pacz obrazek), czy pokoju to dla mnie parę minut roboty, ale jak to oteksturować to już czarna magia.
Nie wiem jak do tego podejść. Powinienem tworzyć model od zera np. w Blender i tam teksturować czy np. wrzucić goły model w UE5 i tam jakoś to ogarnąć ?
Oczywiście rzuciłem okiem na tutoriale, ale głównie chodzi mi o metodologie.
Chciałbym nawet zacząć od głupiego sześcianu z osobną teksturą na każdej ściance.
BobekNierobek - #blender #unrealengine #grafika3d #ue5

Z nudów wpadłem sobie na pomy...

źródło: computer_ue5

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
@kaspe: Fotogrametria jest dobra do organicznych rzeczy lub jakichś skomplikowanych powierzchni jak np. ceglana ściana. Precyzyjne elementy się modeluje klasycznie.
  • Odpowiedz
@BobekNierobek: texturowanie jest proste jak budowa cepa ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯ jak ogarniesz sheet metal design w CADzie to wszytko już wiesz.
Tniesz bryłę seamami i rozwijasz na płasko na teksturze i po robocie. Potem już tylko malowanie, stencile i węzełki w shaderach.
  • Odpowiedz
Robisz model w Maya, potem UV, następnie wrzucasz w substance painter a na końcu do UE5 i tyle. Możesz pominąć UV, painter też sam generuje ale to raz dobrze raz tak sobie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz