Wpis z mikrobloga

Ale mam bekę jak wielkie paniska programistyczne 15k oburzają się na każdy program społeczny dotowany z budżetu państwa lub każdą nawet minialną podwyżkę podatków zmniejszającą degresywnośc naszego systemu podatkowego. Są przy tym pełni oburzenia, że "madki 500+" i inne "darmozjady" żerują na ich ciężkiej pracy, będąc święcie przekonanymi, że tylko oni są wyłącznymi ojcami własnego sukcesu. Nauczeni przez Korwina skrajnego indywidualizmu nie rozumieją, że społeczeństwo to system naczyń połączonych i na ich wygodne życie tyrają dzień w dzień magazynierzy, pracownicy elektrowni, robonicy drogowi, sprzątaczki, sprzedawcy na kasie, kucharze itd. No, ale tak, przecież sami mogą znaleźć lepszą pracę, a kto nie programista ten sam sobie winien. Redystrybucja i częściowy podział wspólnie wypracowanego majątku im się nie należy, bo tak. To jest warstwa niższa od tyrania za grosze. Godne warunki życia należą się tylko nadzwyczajnej kaście. Sam jestem programistą i absolutnie nie twierdzę, że każdy program społeczny i każda podwyżka podatków jest dobra (choć nie każde są też złe), ale przeraża mnie ta krótkowzroczność i brak pokory połączone z przekonaniem o własnej wyłącznej sprawczości w oderwaniu od świata.

#polska #gospodarka #ekonomia #zalesie #programista15k #finanse #4konserwy #neuropa #bekazkonfederacji
  • 19
oczekujesz społecznej refleksji od autystyków?


Niczego nie oczekuję, mogę się tylko śmiać z tego przekonania, że cały ich świat jest wyłącznie ich prywatnym dziełem i nie jest wspomagany przez pracę całego społeczeństwa. Dlatego każdy wydany na ubogich milion z budżetu lub każda podwyżka podatku o 50zł dla osoby zarabiającej 15k na rekę jest "zamachem na wolność" XD
@aei9077: programy społeczne są w większości be bo promują nieróbstwo. Wyższa kwota wolna od podatku - super, rozdawanie pieniędzy bo tak - w większości przypadków to bez sensu.