Wpis z mikrobloga

zła infrastruktura już dawno się skończyła,


@ShpxLbh: móiwsz, że zlikwidowali już przejścia dla pieszych z pierwszeństwem na drogach dwupasmowych oraz dwupasmowych z ograniczeniem do 70km/h?
Czy może uprzątnęli wszystkie żywopłoty na skrzyżowaniach?
Przejścia dla pieszych są wszędzie standaryzowane czy nadal z daleka jadąc się zastanawiasz czy to przejście dzielone, czy tylko wysepka dla znaków?
To nie kwestia kierowców a infrastruktury. W Polsce drogi projektuje się w taki sposób aby były jak najbardziej niebezpieczne dla pieszych i miały możliwie jak najniższą przepustowość. Mnóstwo przejść dla pieszych w terenie niezabudowanym, prowadzenie dróg przez małe miejscowości i mała siatka autostrad. Jadąc 500 km przez Niemcy/Francję/Hiszpanię z punktu A wewnątrz miasta do podobnego punktu B przejedziemy może 1 przejście dla pieszych bez kierowanego ruchu i 90% drogi pokonamy autostradą. Ewentualnie
@pcstud: Na Węgrzech albo w Belgii możesz ustawić tempomat na 130 i jechać lewym pasem przez cały kraj. Nikt cię nie wyprzedzi. W Polsce po 10 sekundach wściekły suviarz będzie siedział na zderzaku.
Co tam się dzieje w tym Mazowieckiem?


@lbyczy: właśnie mnie dziwi, że nikt nie ruszył tego tematu, bo to zagęszczenie ludności chyba spore, infrastruktura jest pewnie topowa względem innych województw, a Warszawiacy mają raczej kiepską opinię jeśli chodzi o jakość kierowców. Chciałbym, żeby ktoś kto się zna rozbił to na czynniki pierwsze i jakoś porządnie przeanalizował, bo imo za dużo zmiennych, żeby ocenić co jest przyczyną takiego, a nie innego pokolorowania
Infrastruktury i warunków atmosferycznych


@ciuplowski: Bzdura, zimą jest mniej wypadków na drogach od lat, w tym także śmiertelnych. Ludzie jak leży śnieg i jest ciemno mają minimum instynktu samozachowawczego. Latem #!$%@? się ile fabryka dała i masz efekty

https://motofakty.pl/ferie-zimowe-czy-wakacje-kiedy-na-drogach-jest-bezpieczniej/ar/c4-16117585

Poza tym taka Skandynawia przecież jest znana z zajebistych warunków do jazdy c'nie? XD tam się prawie w ogóle dróg nawet nie odśnieża często, a ludzie jakoś nie giną
co ? ile Ty jeździsz rocznie że pieprzysz takie głupoty? zła infrastruktura już dawno się skończyła, polacy są po prostu chamami, prostakami i znerwicowanymi ludźmi na drodze.


@ShpxLbh: Tak #!$%@?, infrastruktura jest zajebista. 150km w 3h to jest świetny wynik. Po prostu rewelacja. Popatrz sobie na liczbę autostrad na zachodzie i liczbę autostrad w Polsce. Oczywiście, że zachowujemy się źle, ale wiele zachowań spowodowanych jest małą liczbą świetnych dróg.
ipkis123 - >co ? ile Ty jeździsz rocznie że pieprzysz takie głupoty? zła infrastruktu...

źródło: Przechwytywanie

Pobierz
@ShpxLbh: Po części masz rację ale tylko po części, fakt mamy coraz więcej dróg szybkiego ruchu i możliwosci podróży między większymi miastami. Nadal jednak leżą drogi gminne i to na nich jest dużo wypadków śmiertelnych i niestety często jest to spowodowane ich stanem. W notatce jako powod zawsze będzie wpisane "niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze". Kolejna kwestia to stan techniczny wielu aut... Jeżdżąc po wielu krajach zachodnich i nie
co ? ile Ty jeździsz rocznie że pieprzysz takie głupoty? zła infrastruktura już dawno się skończyła, polacy są po prostu chamami, prostakami i znerwicowanymi ludźmi na drodze.


@ShpxLbh: ale, że A4 to dobra infrastruktura to i tak nie uwierzę xD W większości to wina kierowców, ale są też miejsca gdzie infrastruktura nie jest najlepsza mimo ogromnego postępu w tym temacie.
polacy są po prostu chamami, prostakami i znerwicowanymi ludźmi na drodze.


@ShpxLbh: Większymi niż np. Włosi? Polacy po prostu lubią narzekać na swój kraj i na samych siebie, co widać po plusach. Jeżeli nie brać pod uwagę infrastruktury to umiejętności kierowców i uprzejmość na drodze nie różnią się zbytnio od tej zachodniej.
to czemu Śląsk który jest usiany w dobre drogi ma lepsze staty niz reszta kraju?


@Docent_Jan_Mula: Bo jest gęsto zaludniony i zurbanizowany i tu tkwi jeden z paradoksów. Ludzie lepiej jeżdżą w miastach gdzie codziennie muszą non stop uważać na wszystko co się dzieje w okół, mimo że statystycznie sytuacji kolizyjnych jest tam o wiele więcej to ogólnie jest bezpieczniej. Tam gdzie jest więcej prostych, bezludnych odcinków w strefach niezabudowanych, tam
@parsiuk lata temu wracałem sobie autem z UK do PL, w sumie to tak na dobrą sprawę w UK się uczyłem jeździć, bo jak zdałem prawko w Polsce to dopiero tam po kilku latach kupiłem pierwsze auto i ogólnie chłop przejechał bez stresu całą Europę a wjechałem do Pl to poczułem się jakbym wjechał do chlewu, polska kultura jazdy jest po prostu straszna. i nie mówię tego przez pryzmat tylko tej jednej
dlaczego liczbe smierci na drodze utozsamiasz z umiejętnościami kierowania

@qwenti: Pewnie dlatego, że umiejętność kierowania to również umiejętność dostosowania stylu jazdy do warunków - a nie typowe polackie "jadem setkom bo niezabudowany, #!$%@?, że droga dziurawa i jest mgła, mnie wolno setkom i #!$%@? wam do tego".