Wpis z mikrobloga

@Iudex: Ciekawe, ciekawe. Pytanie co będzie z tymi terenami po nich. No i czy się zaraz nie zgłosi jakiś Autosan, że on chętnie przejmie bo nam potrzeba narodowego czempiona.
  • Odpowiedz
Ciekawe, ciekawe. Pytanie co będzie z tymi terenami po nich.


@Darth_Gohan: Jak podano w komunikacie, przedsiębiorstwo podpisało już list intencyjny ws. sprzedaży wydzielonych nieruchomości we Wrocławiu na rzecz Vargas Holding.

"Nowy inwestor rozpocznie działalność o innym profilu i będzie stopniowo rozbudowywał zakład produkcyjny we Wrocławiu. Produkcja rozpocznie się w 2024 roku i będzie rozwijana w kolejnych latach. List intencyjny obejmuje zamiar Vargas Holding zaoferowania zatrudnienia części pracowników Volvo Buses, niektórych już
  • Odpowiedz
Chińczycy właściciele to dla nich liczą się cyferki, przeniesie się produkcję do Azji to będzie taniej


@StdPtr: a dla jakiej firmy nie liczą się cyferki?
  • Odpowiedz
@Anakee: póki Volvo było szwedzkie to jakoś nie mieli problemu z trzymaniem produkcji w Europie, niemieckie koncerny motoryzacyjne też trzymają swoje produkcje głównie w Europie. Ogólnie europejskie firmy póki mają tutejszych właścicieli trzymają tutaj interesy, chociaż współpracują z innymi rynkami w celu uzyskania tańszych komponentów.
  • Odpowiedz
póki Volvo było szwedzkie to jakoś nie mieli problemu z trzymaniem produkcji w Europie, niemieckie koncerny motoryzacyjne też trzymają swoje produkcje głównie w Europie.


@StdPtr: dlatego Volvo zbankrutowało,, potem się sprzedało Fordowi i ponownie zbankrutowało. To może sugerować, że ich model biznesowy jest do bani.
Niemcy (BMW) robi silniki w Indiach i Chinach. Także w Chinach robią część tańszych motocykli.
  • Odpowiedz
Ogólnie europejskie firmy póki mają tutejszych właścicieli trzymają tutaj interesy


@StdPtr: austriacki KTM przenosi produkcję do Indii
  • Odpowiedz
Chińczycy właściciele to dla nich liczą się cyferki, przeniesie się produkcję do Azji to będzie taniej (...)

póki Volvo było szwedzkie to jakoś nie mieli problemu z trzymaniem produkcji w Europie,

@StdPtr: od kiedy Chińczycy są właścicielami AB Volvo? Te 8,2% udziałów Geely wywraca wszystko do góry nogami dając im zawrotne 16,0% głosów? Najwięcej udziałów, bo 8,6% dające 27,7% głosów ma AB Industrivärden. To już w takim Mercedesie Geely ma więcej
  • Odpowiedz
@Iudex: z tym przejęciem to nic pewnego i nikt nic na tą chwilę nie gwarantuje. I to zapewne byłby zupełnie inny biznes, a pewnie i skala zatrudnienia mniejsza.
  • Odpowiedz