Wpis z mikrobloga

#vectra
Jest tu może ktoś z Vectry, kto ma jakąś siłę przebicia do kogoś bardziej kompetentnego z działu technicznego?
W grudniu zeszłego roku pojawił mi się problem, że wszystkie strony stojące na jednym hostingu (domeny.pl) na jednym IP stały się całkowicie nieosiągalne, prócz stron, które są podłączone pod Cloudflare. Po długich bataliach z supportem w końcu jakiś technik powiedział mi, że już wie o co chodzi i przydzieli mi nowe IP - to całkowicie rozwiązało problem.

Problem powrócił w zeszłym tygodniu, sytuacja identyczna, z tym, że w międzyczasie zmieniłem parę urządzeń, w tym komputery, zmienił się też router od Vectry na Technicolor CGA4236TCH1, ale przez około 2 miesiące wszystko na nowym sprzęcie działało bez zarzutu.
Od razu zgłosiłem to do Vectry, zaczęli standardowo z radami typu "wyłączenie i włączenie routera, komputera". Po wymianie wielu maili technik stwierdził, że muszę przestawić router w tryb bridge i kupić dodatkowy router, który będzie za nim, co wydaje mi się nieco absurdalne, bo po co dodatkowe urządzenia, skoro wszystko wcześniej działało i nie widzę, żadnych powodów dlaczego miałoby być inaczej. Podczas jednej z rozmów dowiedziałem się, że w grudniu inny technik nadał mi najprawdopodobniej stałe IP, co jest usługą tylko dla firm i teraz nie mogą tego zrobić i widzą, że są nadane na adresy MAC starych komputerów te publiczne adresy IP, ale nie ma możliwości aby teraz je dopisać. (to się trochę nie trzyma kupy, bo na nowych komputerach i modemie wszystko działało przez około 2 miesiące).

Jak pinguje to IP to połączenie jest nawiązywane:

fastman@MacBook-Air-Dawid ~ % ping -c 4 94.152.11.128
PING 94.152.11.128 (94.152.11.128): 56 data bytes
64 bytes from 94.152.11.128: icmpseq=0 ttl=56 time=39.127 ms
64 bytes from 94.152.11.128: icmp
seq=1 ttl=56 time=51.814 ms
64 bytes from 94.152.11.128: icmpseq=2 ttl=56 time=40.728 ms
64 bytes from 94.152.11.128: icmp
seq=3 ttl=56 time=42.248 ms

--- 94.152.11.128 ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 39.127/43.479/51.814/4.937 ms
fastman@MacBook-Air-Dawid ~ %

jak robię telnet na port 80, czy 443 to już nie:

telnet 94.152.11.128 80
Łączenie z 94.152.11.128...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie 80: Połączenie nie powiodło się

Przy robieniu tracert od razu widać, że coś jest nie tak z routingiem:

tracetcp.exe 94.152.11.128:443

Tracing route to 94.152.11.128 [poczta22628.domeny.host] on port 443
Over a maximum of 30 hops.
1 4 ms 3 ms 2 ms 192.168.0.1
2 * * * Request timed out.
3 13 ms 12 ms 10 ms 172.20.253.1
4 18 ms 23 ms 20 ms 172.17.17.240
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * PacketInterface::readPacket Failed: Error

Jak użyje jakiegokolwiek VPN'a to również połączenie jest od razu nawiązywane. W trybie Bridge na modemie również wszystko działa (poza faktem, że mogę połączyć się tylko 2 urządzeniami, co jest niedopuszczalne w momencie, gdy nawet głupi toster się łączy z wifi)
Niestety rozmowa z supportem Vectry to jak rozmowa z jakimiś neandertalczykami, dlatego szukam kogoś, kto mógłby gdzies tą sprawę w Vectrze ruszyć i przekierować do kogokolwiek, kto zna się na swojej robocie :/
  • 1
@FastManPL: mam Vectrę w Warszawie i jestem w stanie zrobić traceroute na ten adres, który podałeś. Możesz spróbować napisać na noc@vectra.pl ale musisz uderzyć z konkretami że jest skopany routing, a nie płaczem na BOK bo ich to nie obchodzi