Wpis z mikrobloga

Przejrzałem właśnie załączniki do przetargu na opracowanie przedłużenia LL80 do Granitowej. Może kogoś to zainteresuje co chcą tam zrobić, bo już Wyborcza pisze o 4-jezdniowej drodze masakrującej zieleń xd:

1. Przede wszystkim wybudują drogę pomiędzy Filaretów a Granitową, ale opracowany zostanie też odcinek Filaretów - Diamentowa (tak, tam gdzie są wiadukty). Klasa tej drogi to Z - zbiorcza - czyli taka sama jak np. Filaretów czy Zana. Dla przykładu JP2 ma status drogi Głównej.
2. Powstaną nowe ronda z Filaretów, Granitową (bez sygnalizacji) a także zaplanują przyszłe rondo z "nowym" przebiegiem Nadbystrzyckiej i to już ma mieć sygnalizację. Pomiędzy dwoma pierwszymi ulicami będą dwa skrzyżowania z drogami osiedlowymi. Spojrzałem na Geoportal Lublin, OSM i mapy google. Wyjazdy będą z Rubinowej i Szafirowej.
3. DDRki będą asfaltowe, chodniki z kostki betonowej w miarę możliwości po obu stronach. Przystanki dla autobusów/trolejbusów - tak, będzie trakcja - betonowe.
4. Poruszając tematykę przystanków to oprócz dwóch przystanków w miejscu obecnej pętli powstanie kilka nowych: na nowej pętli os. Widok zwanej oficjalnie węzłem przesiadkowym, 4 pomiędzy Dworcem Zachodnim a pętlą os. Widok i uwaga - jeden na drugiej pętli przy Dworcu Zachodni. Tak, tam też ma być pętla, ale mała. Wrzucę tutaj mapkę sytuacyjną.
5. No i oczywiście są takie typowe rzeczy: aby przebieg jak najmniej ingerował w teren, aby jak najmniej wycinać drzew - swoją drogą nowe nasadzenia i rekompensacyjne będą. Min. 2,2m nad ziemią ma być korona sadzonych drzew.

To chyba tyle z ważnych rzeczy. Poniżej mapką węzła przesiadkowego os. Widok i pętli przy Dworcu

#lublin
Pituch - Przejrzałem właśnie załączniki do przetargu na opracowanie przedłużenia LL80...

źródło: pętla

Pobierz
  • 9
@Pituch dzięki za analizę! Mam wrażenie, że dyskusja na ten temat spolaryzowała ludzi bardzo szybko, a przydałoby się na spokojnie usiąść i znaleźć kompromis między zachowaniem dotychczasowej funkcji rekreacyjnej tych terenów a rozwojem miasta. Bo ta droga jest potrzebna od wielu lat i mam nadzieję, że rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych tej części Lublina
@vadim_lbn: @Pituch co do terenów rekreacyjnych w tych rejonach, przecież lasem ta droga nie będzie szła, a w jej miejscu rosną krzaki i chwasty. Mi się wydaje ze przeciwnikami są jakieś małpy które nawet nie wiedzą jak ten teren wyglada. Oczywiście jestem gorącym zwolennikiem tej trasy, bo rozwiązała by cześć problemów komunikacyjnych w tym rejonie.
  • 1
@picasssss1: @vadim_lbn trochę pójdzie pod topór drzew. Osobiście uważam, że droga powinna byc jednojezdniowa czteropasmowa - jak Zana czy Racławickie. Drzew nie ścinać tylko przesadzić w nowe miejsce. Szkoda, że PKP nie zrobiło przejść pod torami.

W sumie i tak dzięki temu dworcowi częściej teraz jezdze z LSM do Starego Lasu rowerem, bo jest właśnie przejście podziemne.

Co do przeciwników to mnie rozbraja argument, że droga odetnie Stary Las od Miasta...
Pituch - @picasssss1: @vadim_lbn trochę pójdzie pod topór drzew. Osobiście uważam, że...

źródło: skrin

Pobierz
@picasssss1: Ale w czym problem?
Jak mieszkańcy nie chcą nowej (zapisanej w planach sprzed ponad 20 lat) drogi, to niech się "duszą" w korku.
Ich problem!
Nie ma co ich na siłę uszczęśliwiać.

Na to konto lepiej wyremontować takie "gruzowiska" jak Nadbystrzycka i (obiecywany przez Żuka w 2019 roku remont) Zana, czy Unii Lubelskiej (z rozsypującymi się mostami nad Bystrzycą).
Ale to za mały "efekt PRowy" dla Żuka.
Zawsze to lepiej
  • 1
@camddn: ponad 40 lat. Tamte rejony projektowane z uwzględnieniem drogi. Widzisz, problem jest taki, że tamci mają sile przebicia bo krzyczą. Droga jest potrzebna nie tylko dla samochodziarzy ale np. rowerzystów bo może będą cywilizowane drogi do lasu. Pomijam dodatkowe przystanki autobusowe.

Co do remontów to problem polega na tym, że ciężko wyhaczyć dofinansowanie na nie. Tutaj ewidetnie widać, że idą na kase z UE, bo będzie pętla przesiadkowa, przystanki, ułatwienie
@Pituch:

Dorzucenie Buspasów też pomaga.


Dorzucenie buspasów to już (raczej) "podstawa"!

Tekst (z "Nowy Tydzień") odnoście remontu Zana:

Sama przebudowa ma objąć całą długość ul. Zana od ul. Nadbystrzyckiej, aż do skrzyżowania z al. Kraśnicką. Zakres przebudowy obejmie zgodnie z miejskimi planami przebudowę nawierzchni jezdni wraz z wyznaczeniem buspasów, przebudowę zatok autobusowych i budowę infrastruktury przystankowej, przebudowę chodników, budowę dróg rowerowych wraz z przejazdami, przebudowę oświetlenia ulicznego oraz trakcji trolejbusowej.