Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Szukam porady odnoścnie wyboru studiów magisterskich. Pracuję jako deep learning engineer, więc interesuje mnie głównie ta działka jak i również bardziej klasyczne metody sztucznej inteligencji. W grę wchodzi tylko Warszawa, bo mój oddział w firmie ma tam siedzibę i byłoby mi tak najwygodniej. Biorę pod uwagę następujące opcje:

1. MIM UW Informatyka - Jedyne przedmioty z ml są w obieralnych i niestety nie ma ich za dużo. Ponadto zdają się zakładać, że student pierwszy raz ma z tym doczynienia, przez co tracą czas na podstawy jak np. konwolucyjne sieci. Jednak jeśli wchodzą w bardziej zaawansowane szczegóły niż jest to wszyczególnione na USOS, to mogły by być nawt ciekawe. No i spory wybór przedmiotów z teoretycznej informatyki, które są dość interesujące, aczkolwiek nie wiem jak bardzo przydatne.

2. MIM UW Machine Learning - tutaj jest znacznie większy wybór przedmiotów z ml, jednak program również zdaje się zakładać, że student ma pierwszy raz styczność z tematem, przez co traci czas na podstawy. Na szczęście na późniejszych semestrach są już dużo ciekawsze zagadnienia. No i studia są po angielsku, więc trochę obawiam się tragicznych akcentów prowądzących.

3. MINI PW Data Science - podobny program co na Machine Learning jednak zdaje się zakładać, że student ma już styczność z tematem i nie traci tyle czasu na takie zagadnienia jak sieci rekurencyjne i konwolucyjne. Minus, że nie widzę nic z reinforcement learning, a miałem z tym małą styczność. No i studia też są po angielsku więc podobna obawa co na Machine Learning.