Wpis z mikrobloga

@Kravchenko: tak, a co więcej, jeżeli będzie pełna rezerwacja miejsc, to nie pojedziesz. Bo w takiej sytuacji konduktor wypisze Ci bilet tylko pod warunkiem zapłacenia opłaty za jazdę na gapę, czyli 150 CBL. Dotyczy to pociągów IC.
@Kravchenko Zdecydowanie kup bilet wcześniej. Przewozy pasażerskie rosną z miesiąca na miesiąc i często brakuje miejsc w pociągach na ostatnią chwilę.
Kolega @OSH1980 trochę się zagalopował ze swoim komentarzem, bo nie sprecyzował, że chodzi tu o przewozy jednostkami ED160, 161, 74 i 250. W składach gdzie są zwykle wagony frekwencja na pociągu może wynieść ponad 100% dostępnych miejsc siedzących.
@OSH1980 nie no.... Ograniczenia dotyczące przewozów pasażerskich w IC stosuje się w Pendolino, Edytach, Flirtach i Dartach. W EZT frekwencja nie może przekroczyć 100% i taki pasażer zapłaci opłatę dodatkowa wchodząc do pociągu bez biletu i wysiądzie na najbliższej stacji.
Jeśli przewóz jest realizowany pociągiem zestawionym z lokomotywy i klasycznych wagonow wtedy taki pasażer może kupić bilet z brakiem gwarancji miejsca siedzącego (w kasie lub u konduktora), dopóki sprzedaż na pociąg nie
@OSH1980 wagonow masz w opór rodzajów, ale nie ważne czy są przedziałowe czy nie. Składy wagonowe nie mają ograniczeń (teoretycznie) odnośnie ilości pasażerów, a pociągi zestawione z EZT to ograniczenie mają i zabierają max 100% dostępnych miejsc siedzących
@Pociongowy: dobra. Z tego co się zorientowałem to chodzi o pociągi, które nie mają osobnej lokomotywy elektrycznej? Bo EZT to elektryczne zespoły trakcyjne i one nie mają osobnej lokomotywy. Ja jestem laikiem w kwestiach kolejowych - Ty widzę specem.
@OSH1980 a wydawało mi się, że się znasz bardziej.... Jakoś kojarzę Twój nick.
Tak, o to dokładnie chodzi. W uproszczeniu pociągi z lokomotywą zabierają więcej pasażerów nic mają miejsc, a bez zabierają maksymalnie tyle ile jest miejsc.